احمدی نژاد: اخلال در بازار، کار شیطان است!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور عصر امروز شنبه در مراسم رونمایی از طرحهای تولید صنعتی و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی فناوری نانو با بیان این که همه ملت ها به دنبال رسیدن به قله سعادت هستند گفت: برای تحقق این آرزو دو عامل نیاز است، عامل اول علم و دانش و عامل دوم خودباوری.

احمدی نژاد گفت: علم و دانش حد و مرزی ندارد البته سیر کمال انسان نیز حد و مرز ندارد و باید در جهت رسیدن به علم، دانش و فناوری تلاش کرد.

وی گفت: با رسیدن به علم، دانش و فناوری بالا زندگی انسان نیز متفاوت می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر خود را باور کنیم می توانیم به قله های سعادت دست یابیم افزود: اگر خود را باور داشته باشیم می توانیم قله های بالا را از آن خود کنیم وگرنه نمی توانیم به این قله ها و پیشرفت ها دست یابیم. چه کسی گفته که آنها(کشورهای دیگر) از ما جلوتر هستند. این در حالی است که ما توانسته ایم به تجهیزات و فناوری های خوبی دست یابیم و امروز نمونه ای از این تجهیزات و فناوری ها رونمایی شد و این توان و قدرت علمی ما را به خوبی نشان می دهد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ۳۰ سال پیش اسمی از نانو برده نمی شد، افزود: اما الان این فناوری در اختیار ما قرار گرفته است و ما توانسته ایم به تجهیزات و دستگاه های خوبی دست یابیم البته صدها زمینه علمی دیگر نیز وجود دارد که می توان به آنها ورود پیدا کرد شرط آن این است که خود را باور کنیم.

وی ادامه داد: اگر خودمان را باور کنیم نگاهمان به دنیا عوض می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه علم بی پایان است ادامه داد: چرا ملت ایران در طول تاریخ دوام آورده است؟ اگر تاریخ ملت ها را جمع آوری کنیم متوجه می شویم که ملت ایران پرافتخارترین ملت تاریخ بوده است، علت هم آن است که این ملت به علم و خودباوری اعتقاد دارد. به هیچ وجه نمی خواهد خود را کوچک فرض کند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بهترین اندیشمندان از ایران بوده اند، همین ابن سینا نسخه های فراوانی را در حوزه علم ارائه کرده است. حقیقتا ابن سینا در دوره خودش سرآمد بود و شک نکنید که ما امروز نیز می توانیم سرآمد باشیم. بنده به ملت ایران امیدوارم و شک ندارم که این ملت می تواند به پیشرفت های علمی خوبی دست یابد.

وی با بیان اینکه اگر ایران به پیشرفت های علمی دست یابد ملت های دیگر نیز از این پیشرفت خوشحال می شوند، افزود: البته دشمنان مانع تراشی می کنند و می خواهند ماشین ملت ایران را پنچر کنند اما نمی دانند که با این کارها موفق نخواهند. نهایتا ما این ماشین را عوض می کنیم ضمن آنکه الان ملت های دیگر نیز از پیشرفت های ایران خوشحال می شوند و با این پیشرفت ها جشن می گیرند.

رئیس جمهور خطاب به اصحاب علم و فناوری اظهار داشت: حواشی و موانع را کنار بگذارید و به فکر رسیدن به قله های کمال و سعادت باشید البته هر چه به قله های بالا بیاندیشیم صف آرایی و کارشکنی دشمن نیز بیشتر می شود.

احمدی نژاد گفت: یک عده تلاش کردند بازار را خراب جلوه دهند و معتقدم اخلال در بازار کار شیطان است.

وی با بیان اینکه خواستن توانستن است افزود: ما توانستیم به این تجهیزات دست یابیم البته این دستگاه و دستگاههای دیگر را به میهمانان خارجی هدیه می دهیم تا آنها نیز با تجهیزات ما آشنا شوند.

رئیس جمهور با اشاره به شیطنت های دشمنانان علیه کشورمان افزود: آنها نمی فهمند که با چه کشوری طرف هستند. خیلی ها تلاش کردند که ایران را از جغرافیای سیاسی پاک کنند اما در نهایت آنها خود پاک شدند اما ملت ایران همچنان در صحنه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نمی توانیم مشکلات را منکر شویم، افزود: هر ملت و دولتی دچار مشکل است واگر کسی پیدا شود و بگوید که مشکلی وجود ندارد دروغ گفته است، حتی اگر از ناحیه بنده اعلام شود، مشکلات وجود دارد اما باید آن را برطرف کرد.

احمدی نژاد افزود: این آمریکایی ها هستند که مدعی اند در اوج کمال انسان قرار گرفته اند اگر این اوج کمال است انسان از کمال منتفر می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید در شان ملت ایران خود را باور کنیم اظهار داشت: ملت در اوج خودباوری قرار گرفته است حتی اگر امثال بنده باشیم و قدر و شان ملت ایران را ندانیم این ملت از امثال بنده عبور می کنند و به راه روشن فردا می روند.

وی در پایان سخنانش افزود: باید دست به دست هم دهیم تا فردای زیبا و روشن ایران را بسازیم.