آزادی گروگانهای ایرانی در لیبی

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر صالحی در گفتگویی کوتاه با رسانه های خبری با اشاره به بیش از دوماه تلاش های گسترده تاکید کرد: خوشبختانه در پی تماس ها و مذاکرات فشرده بعمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، روز جاری ۷ نفر گروگانهای ربوده شده ایرانی در لیبی پس از ۶۵ روز آزاد و تحویل مقامات سفارت کشورمان در طرابلس گردیدند. وی افزود این عزیزان همگی در صحت و سلامتی کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم جهت بازگشت آنها به کشور درحال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است هیات ۷ نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ ۱۰/۵ / ۹۱ از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل گردیدند. طی مدت یاد شده هیئتهای مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره نمودند.

همچنين وزيرخارجه ليبي نيز در سفر به تهران با مسئولان كشورمان و نيز خانواده ايرانيان ربوده شده در ليبي ديدار و گفتگو نمود . اين موضوع همچنين در مذاكرات وزير امورخارجه كشورمان با همتاي ليبيايي اش در اجلاس مكه و اخيرا در نيويورك مورد پيگيري قرار گرفته بود .