به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، تهدیدهای هفته های گذشته مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران که با پاسخ قاطع مقامات ایرانی روبرو شده بود سران این رژیم را در نوعی بن بست خود ساخته قرار داده بود که روز گذشته روزنامه آمریکایی " واشنگتن پست " درمطلبی که نشان از عقب نشینی صهیونیستها از تهدیدهای نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران و امید داشتن آنها به موثر بودن جنگ اقتصادی علیه ایران داشت، نوشت: حوادثاخیردر بازار ارز ایران سبب تغییر راهبرد مقامات اسرائیل در برابر ایران شده است به طوری که آنها امیدوارند تحریمها برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران موثر واقع شوند.

" نیویورک تایمز " با انتشار مطلبی که حکایت از فرسوده و نا امید شدن گروه های مسلح سوری دارد به نقل از یکی از رهبران گروه های مخالف سوری نوشت: غربی ها ما را فراموش کرده اند و فقط به ما وعده های تحریک کننده توخالی می دهند در حالی که در پشت سر دولت سوریه روسیه، ایران، عراق و چین ایستاده اند.

همچنین یک پزشک گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که از بازنشسته های ارتش سوریه است در تهدیدی علیه غرب و آمریکا به نیویورک تایمز گفت: مردم سوریه نیز به غرب و آمریکا پشت خواهند کرد و این به معنای به خطر افتادن منافع و امنیت غرب در این نطقه خواهد بود.

روزنامه " گاردین " چاپ انگلیس با درج مطلبی مدعی شد مشکلات اقتصادی که برخی در ایران قسمتی از آن را ناشی از عدم مدیریت صحیح دولت می دانند، ادامه ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بر ایران را تهدید می کند.

روزنامه صهیونیستی " جروزالم پست " امروز با اشاره به موضوع رد ادعای روزنامه نیویورک تایمزاز سوی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که روز قبل این روزنامه مدعی شده بود ایران پیشنهادی برای مذکره هسته ای به غرب داده است و به نقل از جلیلی نوشت هیچ مذاکره ای با غرب خارج از گروه ۵ + ۱ صورت نگرفته است.

همچنین با وجود تکذیب ادعای روزنامه آمریکایی نییورک تایمز توسط سعید جلیلی سایت آمریکایی " کنسرسیوم نیوز" در مطلبی به قلم " پل پیلار" تحلیلگر سابق CIA مدعی شد که ایران و اوباما در آستانه دستیابی به یک توافق قریب الوقوع هسته ای هستند.