آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در همایش "تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر" در تبریز در تعریف امر به معروف و نهی از منکر گفت: معروف آن کار خوبی است که عقل و شرع ترغیب به انجام آن میکند و منکر آن است که عقل و شرع انجامش را نهی کرده و باز میدارد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از رسا، وی فتنه سال گذشته را بزرگ‌ترین مصادیق منکرات دانست و اظهار داشت: اگر امروز شاهد آن هستیم که پس از حماسه ۹ دی مردم، سران فتنه هر از گاهی اقدام به انتشار بیانیه می‌کنند، به این علت است که آنان آبروی خود را باخته و می‌خواهند ابراز وجود کرده و بگویند که هنوز نفسک ننگینی می‌کشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب درصدد خشکاندن ریشه‌های فتنه در کشور هستند، گفت: ۸ ماه مقابله با جنگ نرم و فتنه‌های داخلی و خارجی، کشور را در برابر ضدانقلاب بیمه کرد.

" ۹ دی " مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با بیان این‌که در " حماسه هشتم و نهم دی " مردم سفره فتنه‌گران را در کشور جمع کرد، اظهار داشت: " ۹ دی " مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حماسه ۹ دی مردم ایران تجلی بصیرت دینی بود، خاطر نشان کرد: مردم بصیر ایران راه خود را انتخاب کرده و در عرصه معروفات استوار و در مقابله با منکرات جدی هستند.

علی‌اف مراقب باشد کلاهش را باد نبرد

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دشمنان با دمیدن روحیه‌های ناسیونالیستی شرک آلود در منطقه آذربایجان، درصدد غیرهمسو کردن مردم این خطه از میهن اسلامی با نظام هستند خاطر نشان کرد: رئیس کشوری که باید کلاه خود را محکم بگیرد تا باد نبرد، ادعا می‌کند که رهبر ۵۰ میلیون آذری زبان است، در حالی‌که وی بسیار کوچک‌تر از آن است که بتواند این حرف‌ها را بزند.

خیز بلند فرهنگی و فکری صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی خیز بلند فرهنگی و فکری در جمهوری آذربایجان به عنوان دومین کشور شیعه جهان اسلام برداشته و درصدد دوری مردم متدین این کشور از آموزه‌های دینی و قرآنی است.

مردم آذربایجان زیربار قانون ضدقرآن و اسلام نمی‌روند

آیت الله خاتمی با اشاره به بخشنامه کشف حجاب در وزارت محصلین جمهوری آذربایجان گفت: مردم این کشور زیر بار قانون ضدقرآن و اسلام نمیروند، مصلحت دولت آذربایجان ورود در این قضایا نیست و باید دولتمردانش با خواسته به حق مردم کنار بیایند.