نقشه سرداران سپاه ایران برای تنگه هرمز و خلیج فارس!
افکارنیوز _ گروه بین‌الملل:

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی مدعی شد که ایران می‌خواهد فاجعه‌ای زیست محیطی در خلیج فارس پدید آورد.

این گزارش که روی سایت " اشپیگل آنلاین " منتشر شده در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که هیچ سندی برای اثبات آن منتشر نکرده است.

هرچند باید گزارش اشپیگل را تنها یک تحلیل بچه‌گانه دانست اما خواندن آن با دیده طنز خالی از لطف نیست.

این گزارش مدعی شده که طبق اطلاعاتی که سازمان‌های اطلاعاتی غرب جمع‌آوری کرده‌اند، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نقشه‌ای را طراحی کرده که در صورت اجرای آن فاجعه‌ای زیست‌محیطی رخ می‌دهد و تمامی منطقه خلیج فارس به خطر می‌افتد.

به زعم اشپیگل، بر اساس این نقشه، تنگه هرمز از طریق فاجعه‌ای که به عمد برای یک نفتکش بوجود می‌آید، به طور گسترده آلوده می‌شود!

اشپیگل آنلاین در حالی مدعی است که اجرای این نقشه از تنگه هرمز آغاز می شود که در حال حاضر کشور ما به راحتی و بدون اینکه تحمیل هزینه آلودگی خلیج فارس را بپذیرد، می تواند اقدام به بستن تنگه هرمز کند!

این روزنامه آلمانی زبان مدعیست در این نقشه پیش‌بینی‌ شده است که بدین ترتیب راه‌های کشتیرانی برای نفتکش‌های بین‌المللی بسته خواهند شد. همچنین کشورهای عربی مجاور که موضعی خصمانه در برابر جمهوری اسلامی اتخاذ کرده‌اند، " مجازات " می‌شوند. طبق پیش‌بینی سپاه پاسداران، کشورهای غربی هم مجبور خواهند شد در پاکیزه‌سازی آب خلیج فارس شرکت کنند و احتمالا بدین خاطر مجبور می‌شوند به تحریم‌های خود علیه ایران پایان دهند.

اشپیگل در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و تصریح می کند که ایران هیچگاه در برابر غرب تسلیم نخواهد شد. آیتالله خامنهای روز شنبه (۲۲ مهر / ۱۳ اکتبر) در سخنرانیای در اسفراین گفت: ایران میتواند در برابر تحریمهای غرب و تهدیدهای نظامی ایستادگی کند. او گفت: از دشمن نباید غفلت کرد، چرا که از راههای مختلف وارد میشود. یک روز از راه تحریم، تعارض نظامی، روز دیگر از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، دشمنان از راههای مختلف وارد میشوند و باید هوشیار بود.