به گزارش افکارنیوز، خاتمی اخیرا در جلسه مجمع روحانیون مبارز کلید واژه اصلی اصلاح‌طلبان را برای انتخابات ریاست‌جمهوری «انتخابات آزاد» اعلام کرده است.

به موازات چنین نظری چندی پیش یکی دیگر از چهره‌های مطرح کشور در دنباله چنین کلیدواژه‌ای در دیدار اعضای شورای انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مایوس کند.



در حالی که چند ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، سخنان برخی عناصر داخلی با دشمنان خارجی تشابه پیدا کرده است! در حالی که جلسات و نشست‌های معاندان جمهوری اسلامی با موضوع انتخابات پیش‌روی ایران، یکی پس از دیگری در حال برگزاری است، کلیدواژه «انتخابات آزاد» نیز از آن سوی مرزها شنیده می‌شود.

فرزند شاه مخلوع ایران نیز با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های دربسته‌ای در لندن، پاریس و استکهلم درباره امکان برگزاری انتخابات آزاد گفته است: باید در یک فرآیند بتوانیم در نهایت به این خواست برسیم و اینجاست که می‌توانیم از خودی و جهانیان بخواهیم که برای انتخابات آزاد از ما حمایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موسسه اینترپرایز نیز در تابستان امسال، قبل از خاتمی تنها راه عملی تغییر نظام در ایران را تغییر در روزهای برگزاری انتخابات آزاد در ایران عنوان می‌کند! محتوای سخنان رئیس‌جمهور سابق ایران با فرزند شاه مخلوع یکسان شده است. هر ۲ از انتخابات آزاد و آزادی سران فتنه سخن می‌گویند، آن هم در روزهایی که ملت ایران یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی خود را سپری می‌کند؛ روزهایی که همه دشمنان اراده کرده‌اند تا بلکه بتوانند ملت نستوه ایران را از پای دربیاورند؛ ملتی که جرمش ایستادگی است.

حساسیت این روزها کمتر از روزهای سال پایانی جنگ تحمیلی نیست که همه دنیا علیه جمهوری اسلامی تازه جان گرفته ایستاده بود. در این روزها طراحی کلید واژه، برای شروع پروژه‌ای دیگر علیه جمهوری اسلامی و با هدف رسیدن به قدرت، دیگر کارکرد کلید واژه‌های سال ۸۸ را ندارد؛ چراکه همیشه تاریخ تکرار نشده است.

در بسیاری از مقاطع تاریخی مردم با درس گرفتن از گذشته، مانع از تکرار پروژه‌های تاریخی شده‌اند. عمکرد طیف تندروی اصلاح‌طلب در وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ به مردم ثابت کرد این جریان بر نظام و نه در نظام حرکت می‌کند؛ به این ترتیب سران مشهور جریان اصلاحات شناسنامه سیاسی خود را باطل کرده و دست به خود حذفی زدند.

بنابراین انتخاب کلیدواژه و برگزاری جلسات، پشت درهای بسته برای شروع یک فتنه دیگر با همراهی دشمنان خارجی یا همکاری عناصر داخلی، از سوی جبهه دوم خردادی که لکه ننگ فتنه ۸۸ از کارنامه‌اش پاک نخواهد شد، مختوم به شکست و آغاز یک بازی باخت - باخت برای این جریان خواهد بود.

گفتنی است در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز با طرح زودهنگام موضوع تشکیک در انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل مرزهای ایران، کم‌کم ساز سلطنت‌طلبان، منافقان، اپوزیسیون خارج‌نشین، دولت‌های بیگانه و رسانه‌هایشان برای نواختن نوای تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی ایران کوک شد، تا شاید بتوانند کورسوی امید ضربه زدن به جمهوری اسلامی را هر چه بیشتر جان ببخشند.

کسانی که آن روزها در ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی فعالیت می‌کردند نیز از طرح موضوع «تقلب» در صورت عدم رای‌آوری موسوی و کروبی سخن می‌گفتند. آنقدر موضوع تقلب، کمیته صیانت از آراء و… از سوی کسانی که مقام معظم رهبری آنان را دوستان بی‌انصاف نامیدند تکرار شد، تا اینکه ایشان در سخنرانی آغاز سال ۱۳۸۸ضمن خطاب قرار دادن کسانی که در صدد تشکیک در سلامت انتخابات هستند، فرمودند: انتخاباتی که قرار است ۳-۲ ماه دیگر برگزار شود را از حالا شروع کردن به خدشه وارد کردن. این چه منطقی است؟ چرا بی‌خود خدشه وارد می‌کنند؟ مردم را متزلزل می‌کنند، تردید ایجاد می‌کنند.

ایشان با انتقاد از برخی افراد که بیهوده تلاش می‌کنند انتخابات ۲۲ خرداد ریاست‌جمهوری را در ذهن مردم خدشه‌دار کنند، افزودند: تاکنون حدود ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده و مسؤولان وقت رسما سلامت و صحت انتخابات را تضمین کرده‌اند و به همین علت مردم تحت‌تاثیر حرف‌هایی که تلاش می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری را از هم‌اکنون متزلزل و خدشه‌دار جلوه دهند، قرار نمی‌گیرند.