احمدی نژاد مدل مدیریتی خود را اعلام کرد
افکار نیوز گروه سیاسی:

محمود احمدی نژاد روز گذشته با حضور در جمع تیم ملی فوتبال تلاش کرد تا روحیه مضاعفی را به این تیم در آستانه بازی با کره جنوبی بدهد و به همین دلیل جملاتی را به شوخی و جدی و به مانند رویه همیشگی اش خطاب به جوانان فوتبالیست بیان کرد.

هرچند که صحبت های رئیس جمهور رنگ و بوی ورزشی داشت اما وی برخی اظهارات قابل تاملی نیز داشت که نشان از نوع نگاه مدیریتی وی در عرصه سیاسی و مدیریت کلان کشور دارد.

احمدی نژاد در بخشی از صحبت های خود خطاب به فوتبالیست های تیم ملی گفت: من اگر فوتبالیست بودم به هیچ عنوان به صحبت رسانه‌ها توجه نمی‌کردم، نه روزنامه می‌خواندم و نه تلویزیون نگاه می‌کردم و خیلی راحت کار خودم را انجام می‌دادم. چند نفر بیکار نشسته‌اند و به ما می‌گویند چه کاری انجام بده و چه کاری انجام نده، آنها فکر می‌کنند اگر به ما مسئله‌ای را نگویند اتفاق‌ خاصی می‌افتد. خیلی از مطالب ارزشی ندارد اما برخی‌ها می‌خواهند به ما خط بدهند که اینطوری کار کنید. فرد دلسوز کم داریم و برخی‌ها به دنبال منافع نیستند بلکه شلوغ‌ کاری را دوست دارند.

هرچند که این سخنان در جمع ورزشی بیان شده اما وی چندی قبل هم در یک گفت و گوی تلویزیونی در پاسخ به پرسش مجری برنامه که نظرش را پیرامون مطالب برخی سایت ها و روزنامه ها در باره دولت پرسیده بود گفته بود: من سایت نگاه نمی کنم و روزنامه نمی خوانم! چون فقط به کار و تلاش فکر می کنم.

شاید نیازی نباشد که از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی سخنی به میان بیاوریم اما قطعا با این نگرش، می توان دلیل بسیاری از اتفاقات درون دولت و تصمیمات عجیب آن را فهمید.

وقتی یکی از ارکان دموکراسی نادیده گرفته می شود آن وقت می شود معنی این جمله را که " خیلی راحت کار خودم را انجام می‌دادم " فهمید و نتیجه اش را هم در سطع عمومی جامعه و در عرصه دیپلماسی، جامعه، فرهنگ و به خصوص اقتصاد مشاهده کرد و از اتفاقهای بسیار خاص در سطح معیشت مردم نیز بی خبر بود.