به گزارش افکارنیوزبه نقل از نیمروز، محمدرضا عارف معاون اول سیدمحمد خاتمی رئیس ‌دولت اصلاحات ویکی از اصلی ترین گزینه های اصلاح طلبان با تشکیل ستادهای انتخاباتی خود، فعالیت انتخاباتی اش را آغاز کرد.


برخلاف آنچه که تا کنون در رسانه های مختلف در مورد تردید وی برای حضور در عرصه انتخابات مطرح شده بود، تشکیل ستادهای انتخاباتی وی نشان از تصمیم جدی وی برای حضور در انتخابات سال ۹۲ دارد.


عارف پیش از این در مصابحه با روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد شرکت در انتخابات آتی را «ضرورت و تکلیف» دانسته و گفته که اصلاح‌طلبان هنوز به نتیجه قطعی درباره انتخابات آینده نرسیده‌اند. هرچند که محمدرضا عارف در ادامه گفت‌وگوی خود گفته بود که هنوز تصمیم قطعی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم نگرفته است.


به نظر میرسد که در جلسه انتخاباتی اخیر محمدرضا عارف وی مسئولیت ستادهای انتخاباتی اش را بر عهده علی صوفی سپرده است. صوفی در دولت هفتم استاندار گیلان و در دوره دوم ریاست جمهوری، وزیر تعاون کابیه خاتمی را بر عهده داشت.


ستادهای انتخاباتی عارف تشکیل شد


فعالیت انتخاباتی عارف در حالی آغاز میشود که شنیده ها حاکی از آن است که سیدمحمد خاتمی از تصمیم اخیر عارف عصبانی شده است و مخالف حضور وی در مقطع کنونی در عرصه انتخابات است.



هم‌اکنون از سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، محمدعلی نجلفی، عبدالله نوری، کمال خرازی، حسین کمالی، مصطفی کواکبیان، محسن مهرعلیزاده، حبیب‌الله بیطرف و … به عنوان کاندیداهای جریان اصلاحات در انتخابات سال آینده یاد می‌شود.


در میان گزینه های جبهه اصلاحات، عارف از گزینه هایی محسوب میشود كه از احتمال تائید صلاحیت بالایی برخوردار است و در میان اصلاح طلبان به اخلاق و مدارا با نظام شهره است.