به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در سی و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که اسنادی به دست آمده که مدیران یکی از ورازتخانه های اقتصادی خود را بازنشست کرده و پول کلانی گرفته و دوباره به همان وزارتخانه بازگشته و مشغول به کار شده اند گفت: قوه قضائیه با جرم برخورد می کند. شاید تخلف از ساز و کار اداری باشد و جرم نباشد. سازمان بازرسی یا دیوان محاسبات باید برخورد کند و اگر به جرم رسید به قوه اعلام می کند.

وی افزود: فرد بازنشسته با ترتیبات سختی می تواند بازگردد. طبق قانون نمی توان بازنشسته را دوباره به کار گرفت ولی اگر دستگاهی به این نتیجه رسید که این مدیر جایگزین ندارد باید هیئت دولت تشخیص دهد تا فرد دوباره برای مدت معینی برگشت به کار داشته باشد.

تغییر حکم اعدام برای متهمان مواد مخدر ممنوع

سخنگوی قوه قضائیه در مورد دستگیری سعید صدیقی به جرم مواد مخدر و تبدیل اعدام وی به حبس ابد و اینکه آیا این تصمیم تحت تاثیر فشار رسانه های غربی بوده است گفت: من این فرد را نمی شناسم ولی بر اساس قانون قاضی نمی تواند مجازات اعدام را تغییر دهد.

پرونده تخریب باغ وحش و پارک آهوان کیش مفتوح است

محسنی اژه ای در مورد تخریب پارک آهوان و باغ وحش کیش و مالک این زمین که فردی عرب و هتاک به ایران است گفت: این دو مورد در دستگاه قضا مطرح شد. اول نحوه چگونگی قرارداد با این شرکت بوده است که در حال بررسی است و بحثدوم تخریب محیط زیست است که آن هم در حال رسیدگی بوده و پرونده مفتوح است.

دستگاه قضا در پرونده های وقفی مصمم است

دادستان کل کشور در مورد موقوفه خواری امامزاده زید تهران گفت: زمینهای وقفی متولی دارد و آنها باید دنبال کنند و گاهی پیچیده است. البته مسئولان اوقاف پای کار هستند و ما از منافع وقف حتما دفاع می کنیم ولی باید بگویم گاهی برخی از وقفیات پیچیدگیهای خاصی دارد.

زمان آزادی مدیر مسئول روزنامه مغرب معلوم نیست

محسنی اژه ای در مورد بازداشت مدیرمسئول مغرب گفت: مشخص نیست پرونده مدیرمسئول مغرب کی به پایان می رسد و تا کی باید در بازداشت بماند. ولی در مورد برخورد ماموران نمی دانم به هر حال اتهام وی مطبوعاتی نیست و ماموران برای یافتن برخی اسناد و مدارک در محل کارش وارد روزنامه شدند.

بازدید رئیس جمهور از زندان اوین نیاز به هماهنگی دارد

دادستان کل کشور در مورد درخواست بازدید رئیس جمهور از زندان اوین گفت: سازمان زندانها ضوابط و مقررات دارد و زندان دارای بازداشتگاه موقت و دائمی دارد. آنهایی که بازداشت موقت هستند حتما باید با قاضی پرونده هماهنگ شود و حتی مقامات قوه قضائیه هم نمی توانند با این افراد ملاقات داشته باشند. در ضمن زندان ساعت خواب و بازدید و ملاقات دارد و باید هماهنگ شود.

وی با بیان خاطره ای از بازداشت موقت غلامحسین کرباسچی و در خواست موسوی لاری معاون وقت وزیرکشور برای ملاقات با متهم و ممانعت من به عنوان قاضی پرونده گفت: اگر درخواست رئیس جمهور در فرصت مقتضی و با هماهنگی قاضی یا سازمان زندانها باشد امکان پذیر است. البته تقاضای کتبی نیامده است. ولی به طور کلی رفتن به زندان هماهنگی می خواهد.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده عوامل شهادت دانشمندان هسته ای گفت: برخی از پرونده ها نهایی شده ولی هر وقت این پرونده ها کارش تمام شد اطلاع رسنی می کنیم.