به گزارش افکارنیوز، رسالت نوشت: این روزها که مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی سفر کرده اند صحنه هایی زیبا از ولایت پذیری و قدرشناسی از این نعمت بزرگ رقم می خورد. این روزها قلب مردم خراسان شمالی با عشق به رهبرشان می تپد و این مردمان صبح ها به عشق دیدار روی ولی فقیه شان بیدار می شوند. در این میان اما شاید از همه جالب تر و چشمگیر تر صحنه های حضور جوانان و استقبال آنان از رهبر انقلاب باشد. صحنه هایی پر از شور و شعور که ولایت مداری و ولایت پذیری را به ترسیم می کشد. دختران و پسران جوان از هر قشر و با هر دیدگاهی این روزها با شوق و ذوق به دیدار رهبرشان می شتابند و نشان می دهند نظام مقدس اسلامی ریشه هایی بس عمیق تر از آن چیزی دارد که برخی تحلیلگران پیشتر از آن یاد کرده بودند.

یک نکته جالب دیگر در میانه استقبال از رهبر معظم انقلاب حضور جوانانی است که شاید در ظاهر چندان قرابتی با انقلابی ها نداشته باشند. پسرانی با شلوارهای لی و دخترانی که اندکی از موهایشان بیرون مانده است نیز در مراسم های استقبال از مقام معظم رهبری حضور دارند و خود معظم له نیز به این مسئله اشاره فرمودند. ایشان در دیدار علما و روحانیون فرمودند: بعضی از همینهایی که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقای مهمان‌نواز، هم بقیه‌ آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهایی بودند که در عرف معمولی به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می ریزد.

حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم / آیا تو چنان که می نمایی هستی؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم می‌کند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید. "

در خصوص این بیان ارزشمند و دقیق مقام معظم رهبری باید به چند نکته مهم اشاره کنیم. شاید اولین سئوالی که در این زمینه مطرح شود آن است که آیا می توان روحیه انقلابی گری داشت و بعد در ظاهر بدحجاب باشد و یا شلوار جین بپوشد؟!

در پاسخ به این سئوال باید گفت که متاسفانه بخشی از جامعه ما دچار سطحی نگری و ظاهر بینی شده است. هرچند که یک انقلابی تمام معنا سعی می کند در ظاهر و پوشش نیز این انقلابی گری خود را نشان دهد اما نمی توان صرف اینکه دختر و یا پسری اندکی در ظاهر دچار مشکل هستند آن را از دایره انقلابی گری خارج بدانیم. در دوران انقلاب و یا حتی در دوران دفاع مقدس بودند افرادی که شاید در ظاهر قرابت چندانی با انقلابی ها نداشتند اما در بزنگاه ها از آزمایشات الهی و سرنوشت ساز به خوبی و با موفقیت بیرون آمدند.

امروز نیز صرفا با نگاه به ظاهر جوانان نباید قضاوت کرد. بلکه ما باید تمام شرایط و ویژگی های این دوران را در کنار هم قرار داده و آن‌گاه اوضاع را تحلیل نماییم. امروز جامعه ما از سوی دستگاه های فرهنگی و اطلاعاتی غرب تحت شدیدترین تهاجمات قرار دارد. صدها شبکه ماهواره ای با تولیدات مغایر با ارزشهای الهی درصدد دین زدایی از جامعه ما هستند. فیلم ها و سریال هایغیر‌اخلاقی غرب به راحتی در جامعه و حتی در دانشگاه ها و خوابگاه های کشور پخش می گردد تا نسل جوان نسبت به ارزشهای الهی انقلاب اسلامی بیگانه شود.

امروز شاهد سامان یافتن موجی از بی بند و باری واباحی‌گری اخلاقی در سطح جامعه از سوی برخی گروه ها هستیم و در چنین مقطعی است که حضور چشمگیر جوانان در مراسم های دینی و معنوی همچون اعتکاف و یا استقبال از مقام معظم رهبری نشان می دهد که جوانان ما توانسته اند در زیر بار تهاجمات گسترده فرهنگی غرب همچون ایستادگی کنند.

البته در برخی موارد نیز ضعف ها و اشکالاتی پدید آمده است اما به صرف دیدن این اشکال نباید تمام جوانان را غیر انقلابی و بعد هم ضد انقلابی معرفی کنیم. نسل امروز انقلاب اگر پر شور تر از نسل های گذشته نباشد میزان انقلابی گری آن کاهش نیافته است. شاید تنها فرق نسل امروز با نسل دیروز انقلاب این باشد که امروز جوانان ما آگاه تر و مسلط تر بر ابزارهای علمی شده اند. ما در دوران دفاع مقدس نیز بعضا در برخی حوزه ها متحمل شکست شدیم.

بخش گسترده ای از کشورما در دوران دفاع مقدس در اشغال دشمن بود. امروز نیز در جنگ نرم همین قضیه در جریان است. اگر ما در نقطه ای شاهد پیشروی دشمن هستیم نباید به کلی بازی را ببازیم بلکه باید با تمام وجود در پی جبران اشباهات برآییم و مانند دفاع مقدس دشمن را از خاک خود بیرون برانیم. امروز نیز اگر برخی از جوانان ما دچار برخی اشکالات هستند نباید حیثیت انقلابی و اسلامی آنها را زیر پا بگذاریم. انقلاب اسلامی ریشه در دل های جوانان دارد و ما باید برای گسترش هرچه بیشتر دایره انقلابیون تلاش نماییم و بی جهت سعی در محدود سازی خانواده انقلاب نداشته باشیم.

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند ما باید به دنبال حفظ جوانان در جبهه انقلاب باشیم. البته شاید نقص هایی نیز در برخی از جوانان ما وجود داشته باشد اما این نقص ها قابل درمان است و همین افرادی که شاید شلوار جین بپوشند و یا بدحجابی داشته باشند ظرفیت رسیدن به قله های رفیع انقلابی گری و مومن بودن را دارا هستند.

علی رغم تمام تلاش های دشمنان جامعه اسلامی امروز شاداب و پرطراوت است و ارزشهای دینی برای نسل جوان کشور جذاب و شیرین است. ما باید از این ظرفیت استفاده نمائیم و انقلابی گری را به صورت صحیح برای جوانان تبیین نماییم.

اگر نقص و عيبي نيز در ظاهر برخي از جوانان وجود دارد ما بايد اين نقص را در درون خانواده انقلاب ببينيم و با محبت به دنبال بر طرف سازي آن باشيم. متاسفانه برخي همواره به دنبال آن هستند که هر کسي را با کوچکترين دليلي از مسلماني و انقلابي بودن طرد کنند. در حالي که شرايط امروز ايران اسلامي حکم مي کند که بايد به دنبال گسترش دايره انقلابيون باشيم و نه محدود سازي آن.بيانات اخير مقام معظم رهبري در خصوص جوانان که پيشتر نيز در رهنمودهاي ايشان آمده بود بايد سرلوحه کاري مسئولين فرهنگي کشور قرار بگيرد.