به گزارشافکارنیوز، حجت السلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت و گو با جوان آنلاین به زوایای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد که به شرح زیر است:

آقای شجونی، با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهور ورود اصلاح طلبان را چطور می بینید؟

ببینید، انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس نیست که ۳۰۰ نفر را بخواهند. برای ریاست جمهوری یک نفر را می خواهیم و آن یک نفر هم حتما اصولگرا است. این حرفها برای خودشان چه کسی منتظر اصلاح طلبان است و نامه دعوت برای آنها ها نوشته است؟ آنها پله های پشت سر خودشان را خراب کردند و در مجلس ششم نیز رسوایی به بار آوردند وطن فروشی کردن به دشمن گرا دادند مگر کسی منتظر اینها است؟ مگر از پادگان اشرف، منافقین، کمله، سلطنت طلب ها و بهایی ها کسی منتظر آنها باشد در غیر این صورت به هر مناسبتی اظهار نظر کردن دلیل بر بی عقلی است چه کسی منتظر آنها است.

چرا کسی منتظر اصلاح طلب ها نیست؟

برای عملکردشان است. مگر آنها خیلی خوب عمل کردند و به مردم شام و ناهار دادند و به مردم خدمت کردند که بخواهند در انتخابات ریاست جمهوری بیایند؟ این افراد کم با اسراییل و آمریکا تماس داشتند و کم در لندن اتاق فکر درست کردند؟ اصلاح طلبان کم با ملک عبدالله و پادشاه اردن دیدار کردند؟

ما از مردم نشنیدیم که علاقه مند باشند که اصلاح طلبان بیایند که آتش سوزی کنند، بلوا بپا کنند، کف خیابان بیایند و شعار دهند. هیچ مملکتی این کار را برای کشورش نمی کند.

خود اصلاح طلبان مطرح می کنند که می خواهند در انتخابات حاضر شوند

بنده هم که اینجا نشسته ام بیایم مطرح کنم که می خواهم در انتخابات بیایم مردم که رای نمی دهند. رای آوردن مقدمات و مواخرات، وجه علمی و مذهبی می خواهد. آن کسی که می خواهد رییس جمهور شود باید از مردان سیاسی خوشنام باشد همانطور که در قانون اساسی آمده اما آیا اینها سیاسی اند؟ خوش نامند؟ اینها به مملکت خدمت کردند؟ اینها با آبروی امام(ره) هم بازی کردند.

اگر اصلاح طلب ها بخواهند در انتخابات حاضر شوند چه شروطی برای آنها وجود دارد؟

آنها باید توبه کنند و بگویند ما برگشتیم و اشتباه کرده بودیم. امام(ره) فرمود هر کسی که دزدی کند و بعد توبه کند ما توبه اش را می پذیریم اما دیگر نمی آییم او را وزیر اقتصاد و دارایی کنیم. اینها اگر بخواهند توبه کنند ما تنها توبه آنها را می پذیریم.

نظر شما درباره ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان چیست؟

این خنده دار است با چی ائتلاف کنند یعنی مملکت ما به آن ذلت رسیده که اصولگرایان بخواهند با اصلاح طلبان ائتلاف کنند؟ این حرفها خنده دار است و بی آبرویی است. چه ائتلافی مگر اصولگرایان کمبود دارند یا مرد میدان ندارند. ائتلاف در یک تنگناهایی است که طرف کم آورده و مجبور است با شخصی که بد تر از خود است ائتلاف کند. در شرایط کشور ما ائتلاف معنی ندارد اصلا کی با کی ائتلاف کند.

آینده انتخاب ریاست جمهوری را چطور می بینید؟

یک نفر از اصولگرایان می آید و رای می آورد که ولایی تر از این دولت است و مشایی هم همراهش نیست.

نظر شما در مورد ورود جریان انحرافی به انتخابات چیست؟

جریان انحرافی نمی تواند به انتخابات ورود پیدا کند چرا که لو رفتند و کسی به آنها اعتماد نمی کند.

به عقیده شما، مشایی اگر کاندید شود تایید صلاحیت می شود؟

اولا که تایید صلاحیت نمی شود ثانیا کسی به او رای نمی دهد. مگرمشایی کیست؟ مگر گاندی یا یک شخصیت جهانی است؟ البته فشار این جریان و لجبازی رییس جمهور موجب شد که در طی چند روز چند استاندار را عوض کردند.

یعنی تعویض استانداران کار جریان انحرافی است؟

این کارها فتنه است مردم می گویند این جریان همه استانداران را از بابل و مازنداران می آورد. برای چه؟ مگر آن استانها خود دانشمند و فرهیخته ندارند برای چه او همه را از آمل و بابل می آورد. این موارد به نظام ضربه زدند. تعویض استانداران از اقدامات جریان انحرافی بود برای مثال در گیلان تعداد زیادی فرهیخته، سردار، امیر و روحانی وجود دارد اما رفتند و استاندار از بابل آوردند و آنقدر هم گاف داد. تحقیر کردن یک استان خیلی بد است و آنها برخی استان ها را تحقیر کردند یعنی شما آدم ندارید و من باید برای شما یک آدم بفرستم.

دولت برنامه ای برای انتخابات دارد؟

من فکر نمی کنم دولت آخر عمری یک رییس جمهوری بیاورد که خود بخواهد معاون آن شود این سبک است و خیال نمی کنم دولت همچنین کاری انجام دهد.

یعنی به نظرشما دولت کاندیدا معرفی نمی کند؟

من فکر می کنم این کار سبک است و اگر بخواهد این کار را انجام دهد ، کسی را ندارد.چه کسی را می خواهد معرفی کند؟مثلا آقای نیکزاد را بیاورد، مردم چقدر رای می دهند؟به هر حال آینده برای ما روشن است و یک اصولگرا می آید. اگر احمدی نژاد بگوید کاندیدای من این فرد است ، مردم به او رای نخواهند داد .مردم حرف دولت را گوش نمی دهند و این دفعه اوضاع اینگونه است.