به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مجتمع قضایی شهید صدر مسئولان «کارگزاران» را به پرداخت اجرت‌المثل ایام تصرف ملک در اختیار روزنامه این حزب محکوم کرد.

به موجب این حکم، کارگزارانی‌ها به پرداخت ۷۸ میلیون و ۶۲۵ هزار ریال بابت اصل خواسته و ۹۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت اجرت‌المثل ایام تصرف و همچنین پرداخت هزینه‌های دادرسی و کارشناسی و حق‌ الوکالة بر اساس تعرفه قانونی محکوم شده‌اند.

این رقم که جمعاً ۹۹ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود، بابت اجاره ساختمان برای ارگان رسمی حزب کارگزاران است که در خیابان یزدان‌پناه بلوار آفریقا واقع بوده است.



مدیرمسئول کارگزاران مسئولیت حقوقی پرداخت هزینه‌های ارگان رسمی حزب کارگزاران از جمله اجاره‌بهای دفتر روزنامه، حقوق وی و کارکنان و همچنین بدهی مربوط به خرید کاغذ را متوجه کرباسچی به عنوان صاحب‌امتیاز روزنامه به واسطه سمت حقوقی وی در حزب دانسته بود.

روزنامه کارگزاران ارگان رسمی «حزب کارگزاران سازندگی» به دبیر کلی «غلامحسین کرباسچی» است که در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۷ منتشر شد.

این روزنامه به دلیل انتشار بیانیه دفتر تحکیم وحدت پیرامون حوادثغزه و محکوم کردن گروه‌های مبارز فلسطینی توقیف شد که مدیر مسئول روزنامه طی گفت‌وگویی در روزهای اخیر چاپ این مطلب را به محمد عطریانفر نسبت داد.

مهران کرمی سردبیر کارگزاران ساعاتی پس از توقیف این روزنامه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «بخشی از خبر[دفتر تحکیم وحدت] که مربوط به انتقاد از مقاومت اسلامی فلسطین بود، توسط سردبیر و مدیرمسئول‌(سجادیان) حذف شده بود اما این حذفیات در موقع نهایی شدن صفحه، اعمال نشده بود».

حزب کارگزاران در اسفند ۱۳۷۴ توسط ۱۶ عضو کابینه اکبر هاشمی رفسنجانی با عنوان «جمعی از خدمتگزارن سازندگی» تأسیس شد اما پس از خروج وزرا از این گروه، به جمعی ۶ نفره شامل شهردار وقت تهران(کرباسچی) و ۵ تن از معاونین رئیس جمهور کاهش یافت.

کارگزارانی‌ها شعار خود را «عزت اسلامی، تدوام سازندگی، آبادانی ایران» اعلام کردند اما پس از فراز و نشیب فراوان در موضع‌گیری‌ها و فعالیت‌هایشان در طول سال‌های گذشته، با صدور بیانیه‌ای در سال ۸۸ به نتیجه انتخابات اعتراض و رسماً از جریان برانداز حمایت کردند.

فائزه هاشمی، حسین مرعشی (سخنگو)، محمد عطریانفر، مرتضی الویری، جهانبخش خانجانی و هدایت آقایی از چهرههای شاخص این حزب بودند که در جریان فتنه دستگیر شدند.