راه حل بحران سوریه از نظر احمدی نژاد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز(سه‌شنبه) به وقت محلی، در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان اکو، در دیدار رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه با بیان این‌که در سوریه جنگ و درگیری به نتیجه‌ای نخواهد رسید و برای هیچ‌کدام از طرفین سودی ندارد، گفت: تنها راه‌حل مسائل سوریه این است که کشورهای تأثیرگذار در منطقه از جمله ایران و ترکیه بر برگزاری انتخابات آزاد در این کشور پافشاری کنند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: اگر در سوریه تفاهم ایجاد نشود، درگیری‌های طایفه‌ای تا مدت‌ها در این کشور باقی خواهد ماند؛ البته باید تلاش شود تا پیش از تفاهم و برگزاری انتخابات، میان طرف‌های درگیر آتش بس صورت گیرد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که باید در راستای صلح، آتش‌بس و برگزاری انتخابات در سوریه تلاش شود، اظهار داشت: باید همه به حقوق مردم سوریه متعهد شوند، البته شاید این راه سختی باشد اما راهکاری جز این وجود ندارد.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که انتخاب حاکمان و نوع حکومت، حق ملت‌هاست و هیچ‌کس نمی‌تواند و نباید این حق را نادیده گرفته و آن را تضعیف کند، گفت: باید همگان کمک کنند تا مردم سوریه بتوانند از این حق خود استفاده نمایند.

رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار با تاکید بر افزایش روابط و همکاری های ایران و ترکیه گفت: دو کشور ظرفیتهای فراوانی برای گسترش هر چه بیشتر روبط با یکدیگر دارند و ترکیه به دنبال تحکیم و تقویت این روابط است.

وی همچنین در خصوص مسائل سوریه اظهار داشت: در مسائل سوریه باید با تشکیل گروههایی به دنبال رسیدن به راهحل مناسب باشیم.