به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تحویل شکایتی با امضای ۱۰۰ تن از نمایندگان که اکثر آنان حقوقدان هستند به دادستان کل کشور مبنی بر رسیدگی به اقدامات و بیانیه‌های میر حسین موسوی خبر داد.


* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با هزاران نفر از بانوان قرآن پژوه و فعال قرآنی، فرمودند: " اگر دل پاکیزه نباشد، نتیجه آن می شود که از قرآن برای کوبیدن اسلام و جمهوری اسلامی و فضائلی که نظام اسلامی در اختیار ما قرار داده است، استفاده می شود. " رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به موضوع علوم انسانی در دانشگاهها و گلایه خود در این خصوص اشاره کردند و افزودند: " مبنای علوم انسانی غرب که در دانشگاههای کشور بصورت ترجمه ای تدریس می شود، جهان بینی مادی و متعارض با مبانی قرآنی و دینی است، در حالیکه پایه و اساس علوم انسانی را باید در قرآن جستجو کرد. " ایشان یکی از مسائل مهم و اصلی در قرآن پژوهی را، استخراج مبانی علوم انسانی دانستند و تأکید کردند: " اگر این کار انجام شود پژوهشگران با استفاده از مبانی قرآنی و همچنین استفاده از برخی پیشرفتهای علوم انسانی، می توانند بنای رفیع و مستحکمی را از علوم انسانی پایه گذاری کنند. "

* حمید رسایی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تحویل شکایتی با امضای ۱۰۰ تن از نمایندگان که اکثر آنان حقوقدان هستند به دادستان کل کشور مبنی بر رسیدگی به اقدامات و بیانیه‌های میر حسین موسوی خبر داد. رسایی به فارس گفت: «بیانیه‌ها و اقدامات موسوی در طول این مدت لطمات و صدمات جبران ناپذیری را به آبروی نظام اسلامی و مردم و نیز اموال عمومی وارد کرد به همین منظور نمایندگان ملت که اکثرا از حقوقدانان هستند این شکایت را به دادستان کل کشور ارائه کردند»

* روزنامه حیات نو در یادداشتی نوشت: " مهدى کروبى فرزند احمد را اگر تا چند ماه پیش افرادى بودند که عمیقا نمى‌شناختند، اکنون همه مى‌شناسند و مى‌دانند چه ایلیاتى استوار و بى‌باکى است. "

* هاشمی نژاد مشاور میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها نسبت به طرح وحدت ملی در گفتگو با ایلنا گفت: «تهیه‌کنندگان طرح وحدت ملی به سنگ‌اندازی‌های طرف مقابل توجه نکنند.» وی ادامه داد: «همان طور که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری فرمودند این طرح توسط تعدادی از دلسوزان نظام تهیه شده‌است که آقای باهنر نیز به آن اشاره کرده‌اند.»

* عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندا الشیطان در جنوب شرق کشور در گفت وگو با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی اظهار داشت: «ما مشکلات مردم بلوچستان و احقاق حقوق ملی و مذهبی مردم این منطقه از کشور ایران را ازدولت آن خواستار شده ایم ولی دولت در مقابل این خواست و حق قانونی وانسانی ما تنها راهی را که درمقابل این خواسته ما انتخاب کرد این بود که از همان ابتدا به دستگیری و اعدام جوانان و سرکوب مردم بلوچستان دست زد. بنابراین این عمل رژیم بود که ما را به چنین مرحله ای رساند‏. ‏ ما مجبور شدیم برای احقاق حقوق خود و همچنین محقق شدن خواسته های خودمان به چنین عملیاتهایی(ترور و انفجار) متوسل بشویم.» وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: «این عملیات صرفاً یک انتقام‌گیری نبوده، بلکه یک جنگ و مبارزه تازه است که از همین‌جا شروع شده است‏. ‏» مجری بی‌بی‌سی پرسید‏: ‏ «شما الآن دارید ادعا می کنید که خواهان حق و حقوق مردم بلوچ هستید‏. ‏

این درحالی است که براثر عملیاتهای شما، شماری از غیرنظامیان حتی افراد بلوچی هم کشته شده اند‏.‏ دراین باره چه نظری دارید؟ ریگی گفت‏:‏ ما برای تمام عملیاتهای خود برنامه ریزی کرده ایم. از جمله برای عملیات دیروز و اینطوری نیست که اجازه بدهیم افراد بی گناه کشته بشوند‏.‏ بنابراین برنامه ما طوری نبوده که براثر آن افرادی بی گناه کشته بشوند‏.‏ به همین دلیل فکرنمی کنم که که افراد بی گناهی کشته شده باشند‏.‏ ازنظرما تمام آن کسانی که در اینگونه مجالس گرد آمده اند کسانی هستند که با وجود اینکه دارای لباس بلوچی و گویش بلوچی بوده اند، تمام آنها مزدور رژیم بوده اند و عوامل رژیم به حساب می آیند‏.‏ زیرا مجری برنامه های رژیم بوده اند‏.‏ بنابراین اگر مشاهده می کنید که در بین این کشته شدگان یک سرداریا یک فرد بلوچی کشته شده از نظرما این نماینده قوم بلوچ نبوده است‏.‏