به گزارش افکارنیوزبه نقل از شریان نیوز در پی فرمایشات مقام عظمای ولایت، سید حسن موسوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نامه ای را به تاریخ اول آبان ماه ۱۳۹۱ به محضر ایشان ارائه کرد.

اهمیت صنعت گردشگری در قرن حاضر بر کسی پوشیده نیست و سومین پدیده اقتصادی پویا و در حال توسعه پس از صنایع نفت و خودرو به شمار می رود.

سازمان توسعه و همکاری جهانی، این صنعت را پس از بانکداری، دومین بخش خدمات در تجارت بین المللی معرفی کرده و براساس آمار و ارقام انتشار یافته از سوی سازمان جهانی تجارت، میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری به درصد کل سرمایه گذاری بین المللی خواهد رسید.

بانک ها، وزارت مسکن، شهرداری ها، وزارت نیرو و تمام دستگاه های اجرایی، برای رسیدن به نقطه مطلوب در توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری علاوه بر ارائه تسهیلات باید به این سازمان کمک کنند تا از ظرفیت گردشگری تمام استان ها در بهبود شرایط کشور استفاده شود.

مسئولین مربوطه با نصب العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت گردشگری به دنبال تعمیم آن به سراسر کشور هستند.

رهبر معظم انقلاب در پایان سفر به خراسان شمالی در جمع اعضای هیئت دولت، گردشگری را در رتبه دوم از ۳ اولویت استان خراسان شمالی برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه ای به مسئولان توصیه کردند: با اولویت دادن به گردشگری منطقه و برنامه ریزی برای بازدید حداقل بخشی از زوار امام هشتم از جاذبه های مهم گردشگری استان، به بهبود اوضاع عمومی خراسان شمالی همت گمارید.


در همین راستا سید حسن موسوی(معاون رئیس جمهور) ظمن لبیک گفتن به فرامین رهبری در سفر به خراسان شمالی به ایشان نامه نوشت و متن نامه به این شرح است:
«بسمه تعالی
محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی
سلام‌علیکم
جمهوری اسلامی ایران که میوه شیرین انقلاب شکوهمند ملت سلحشور ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است، با زعامت امام‌گونه حضرتعالی در بیش از دو دهه گذشته مسیر پیشرفت و بالندگی را در عرصه‌های گوناگون طی کرده است و اینک که فرزندان و سربازان شما در دولت مکتبی و مردمی جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد، توفیق خدمتگزاری به ایران عزیز را در عرصه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارند، فرمایشات جنابعالی در جریان سفر به استان خراسان شمالی مبنی بر اهمیت گردشگری را نشانه بارز هوشمندی جمهوری اسلامی متناسب با شرایط زمانی و موجب شورانگیزی و خودباوری هر چه بیشتر خود می‌دانند خانواده بزرگ مدیران، کارشناسان، کارکنان و دوستداران میراثفرهنگی، صنایعی دستی و گردشگری با افتخار به ابراز محبت و عنایت مقتدای خویش نسبت به فرزندان و سربازانش، با تمام توان و انگیزه در جهت تحقق منویات حضرتعالی برای پیشرفت و تعالی این حوزه راهبردی آماده خدمتگزاری است و در این مسیر هیچ تردید و تزلزلی را به خود راه نخواهد داد.

در آخر، آقای موسوی امید است که با عظمی راسخ در سازمان گردشگری از تمام ضرفیت های موجود برای ارتقاع سطح این صنعت در تمام کشور استفاده شود. کشور ما با وجود طبیعت بسیار چشم نواز و دارا بودن فرصت های بسیار بی نظیر چه در زمینه گردشگری و چه در زمینه صنایع دستی قادر خواهد بود به مقام نخست در این زمینه در منطقه دست یابد.

یکی از مسائل قابل توجه که فرصت های گردشگری را در ایران بسیار فراوان می کند سفر کردن مسلمانان با خیالی آسوده به کشور ما برای زیارت مشاهده مشرفه و همچنین استفاده از امکانات سیاحتی کشور است .