به گزارش افکارنیوز، علی مطهری با حضور در غرفه ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به این‌که روز گذشته این طرح با ۸۳ امضا به هیات رییسه ارایه شده است، از دیروز بعدازظهر امضاها دیگر قابل پس گرفتن نیست.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس هیات رییسه موظف است در اولین جلسه‌ی علنی این سوال را قرائت و به رییس‌جمهور ابلاغ کند.

مطهری درباره‌ی این‌که باهنر باید موضوع پس گرفتن امضاها و یا قانع شدن و نشدن نمایندگان را تایید کند، گفت: این‌گونه نیست. این موضوع در اختیار امضاکننده‌ها است و آنها باید بگویند که قانع شده‌اند یا خیر، که تا عصر روز گذشته فرصت داشتند اعلام کنند که آیا از پاسخ‌های نماینده‌ی رییس‌جمهور در کمیسیون برنامه و بودجه قانع شده‌اند یا خیر.

نماینده مردم تهران افزود: این در حالی است که تا روز گذشته ۸۳ امضا باقی بود؛ در حالی که تنها نیاز به ۷۳ امضا داشتیم. بنابراین بر اساس قاعده این سوال باید به جریان بیفتد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه آییننامه جدید بعد از یک هفته از جلسهی کمیسیون برنامه (پاسخهای نماینده رییسجمهور به نمایندگان) نمایندگان فرصت دارند که قانع شدن یا نشدن خود را اعلام کنند و اگر قانع شدهاند امضاهایشان را پس بگیرند؛ در حالی که تا دیروز امضایی پس گرفته نشده و این نشان میدهد که نمایندگان قانع نشدهاند و ۸۳ امضا به قوت خود باقی است و در صحن علنی نیز امکان پس گرفتن وجود ندارد.