به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، " مصطفی محمد نجار " در آیین معارفه استاندار جدید ایلام با اشاره به مساله تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، گفت: دشمن با طرح ریزی‌های جدید از جمله تحریم قصد دارد فشارها را بر ملت ایران بیشتر کند، ولی زمستان خواهد گذشت و سیاهی به زغال خواهد ماند.

وی گفت: همین الان در جریان گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی که ما با برخی مقامات اروپایی داریم، آنها نیز از مشکلاتشان ناشی از تحریم ایران سخن می گویند و خطاب به مسوولان جمهوری اسلامی اظهار می دارند که " تمامش کنید تا راحت شویم ".

وی با اشاره به مواردی از فشارهای دشمن ایران گفت: ترور که سخیف ترین راه می‌تواند باشد همراه با تهدید و تحریم ها از جمله ابزارهایی است که آنها علیه ما بکار گرفته‌اند، اما نتیجه ای نگرفتند و فشارهای اخیری که به ما وارد می‌کنند، بازهم نشان می‌دهد ملت ما را نشناخته‌اند.

وزیر کشور تاکید کرد: آنها نمی‌دانند که تحریم ها یک فرصت هستند، در اینجا نبوغ وخلاقیت ها بروز خواهد کرد و انشاء الله این تحریم ها هم خواهد گذشت.

نجار همچنین به ممانعت غرب از پخش برنامه‌های تلویزیونی ایران اشاره کرد و گفت: آنها در جایی از آزادی بیان سخن می گویند و دراینجا از پخش برنامه‌های ما ممانعت می‌کنند، لذا ما نمی‌دانیم که " قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس " را.

وی همچنین جامعه شهری ایلام و نیز روستاهای این استان نیازمند توجه هستند هرچند کارهای خوبی در آنها صورت گرفته است، اما باید در جهت توسعه آنها قدم هایی با آهنگ جدید برداشته شود.

وزیر کشور دررابطه با چگونگی مدیریت استاندار جدید در ایلام نیز گفت: باید در انتخاب مدیران شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد، به توصیه هیچ کس توجه نشود؛ چرا که توصیه کسی را نمی پذیریم.

وی همچنین به موضوع تعدد قومیت‌ها و برآیندهای آن که در بیان یکی از مسوولان محلی ایلام به آن اشاره شد، پرداخت و گفت: برخلاف اظهار نظرهایی که در آن از تعدد قومیت‌ها به عنوان آسیب یاد می شود این موضوع به هیچ وجه آسیب نیست و نمی بایست در هیچ جایی در مورد آن به عنوان آسیب یاد کنیم.

نجار با اشاره به آیه وجعلناکم قبایل لتعارفوا اضافه کرد: در ایران " کرد، فارس، لر، ترک، عرب، بلوچ وترکمن و.. " زندگی می کنند که خود این یک قوت است برای کشور، خود این ساختار نشان دهنده انسجام یک ملت است.

وزیر کشور همچنین

در این مراسم وزیر کشور "محمود عباس زاده مشکینی " را به عنوان استاندار جدید ایلام منصوب و از "مجتبی اعلایی" استاندارسابق قدردانی کرد.