به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، صادق محصولی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عصر امروز چهارشنبه با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره هشدار امروز رهبر معظم انقلاب به مسئولان برای پرهیز ار هرگونه تنش‌آفرینی در کشور اظهار داشت: دشمن برای رسیدن به اهداف خود سعی دارد عدم کارآمدی جمهوری اسلامی را به شکل‌های مختلفی بروز دهد و اگر موفق به چنین کاری شود به اهداف بعدی‌ خود که براندازی نظام است، خواهد رسید.

محصولی با بیان اینکه با پیشرفت کشور در زمینه‌های علمی، فناوری، تجاری، اقتصادی و فرهنگی کارآمدی نظام روز به روز بیشتر شده است، افزود: با وجود فشارهایی که استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته است نه تنها نتوانسته به اهدافش برسد بلکه انقلاب هر روز محکم‌تر از قبل به کار خود ادامه داده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه یکی از خطراتی که می‌تواند مانع پیشرفت کشور شود اختلافات و پرداختن به حاشیه‌ها است، گفت: عدم رسیدگی به مشکلات و مسائل اصلی مردم و همچنین عدم کنترل قیمت‌ها باعثمی‌شود نظام در جهان ناکارآمد جلوه داده شود و دشمن به اهداف بعدی‌اش برسد از این رو همه مسئولان نظام و به ویژه سران سه قوه باید به فکر پیشرفت کشور باشند.

وی درباره شرایط تحریم‌ها و فشار بر کشورمان و در پاسخ به این سؤال که آیا عقب‌نشینی می‌تواند ما را از این شرایط نجات دهد یا خیر؟ تصریح کرد: اگر ما به کشورهای منطقه که برخی از آنها شباهت زیادی به ما دارند توجه کنیم خواهیم دید که دشمن به دنبال این است که وضعیت آنها را به رژیم قبلی برگرداند و مستعمره کند.

محصولی با تأکید بر اینکه اینطور نیست اگر ما از مواضع خود کوتاه بیاییم مشکل آمریکا با ما حل خواهد شد، ادامه داد: مگر لیبی با آمریکا برای کوتاه آمدن از فعالیت هسته‌ای‌اش به توافق نرسید؟ لیبی با این کار به کجا رسیده است؟ الان هم اگر نیروهای انقلابی در لیبی حاکم باشند مخالفت خود را با آمریکا ادامه خواهند داد.

وزیر سابق کشور با تأکید بر اینکه هرگاه ما در داخل از مواضع اصولی خود کوتاه آمدیم دشمن بیشتر پیشرفت کرده است، یادآور شد: ما در دوران اصلاحات شاهد عقب‌نشینی در برنامه هسته‌ای خود بودیم اما دیدیم که دشمن ما را محور شرارت خواند لذا دشمن عقب نشینی ما را حمل بر ضعف جمهوری اسلامی می‌کند از این رو باید هوشمندانه، بدون غفلت و دست کم گرفتن دشمن بر حق قانونی خود در تأسیسات هسته‌ای پافشاری کنیم.

وی با یادآوری این موضوع که ما در ابتدای انقلاب از انرژی هسته‌ای برخوردار نبودیم اما با این حال ۳۳ کشور جهان صدام را در جنگ علیه ما همراهی کردند، ‌گفت: آنها می‌خواهند که ما به دنبال اسلام ناب نباشیم و بگوییم که با سیاست آنها مشکلی نداریم و اگر ما در این موضوع کوتاه بیاییم آنها دیگر کوتاه نخواهند آمد.

محصولی با اشاره به تأثیرپذیری بیداری اسلامی از انقلاب ایران خاطر نشان کرد: امام(ره) فرمود که انقلاب ما صادر شده است.

وی در ادامه درباره وضعیت جبهه پایداری و جدا شدن برخی از اعضای آن و تغییر در شورای مرکزی این جبهه و همچنین سخنگویی الهام در دولت، اظهار داشت: مهمترین شاخص اصولگرایی توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب است؛ مگر رهبری در انتخابات گفتند که اصولگرایان متحد شده و لیست واحد بدهند؟! ایشان فرمودند که انتخابات باید رقابتی و سالم باشد لذا تحلیل برخی از دوستان غلط بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه مدیریت مقام معظم رهبری باعثافزایش مشارکت شد، گفت که جبهه پایداری همواره به دنبال وحدت بر طبق اصول بوده است.

وی افزود: چرا این وحدتی که در انتخابات ایجاد کردند پس از انتخابات باقی نماند و آنها بر سر موضوع انتخاب هیئت رئیسه مجلس متفرق شدند؟ بنابراین مشخص است که اتحاد آنها اصولی نبوده و صرفا بر پایه پیروزی در انتخابات بود.

محصولی با تأکید بر اینکه جبهه پایداری به تکلیف‌گرایی قائل است و فرد اصلح را در هر حالی معرفی خواهد کرد، یادآور شد: اگر خدا بخواهد قلوب افراد را منقلب می‌کند و ما وظیفه داریم به تکلیف خود عمل کنیم.

وزیر سابق کشور با اشاره به برخی تبلیغات در انتخابات قبلی ادامه داد: کسی که از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی خود پول خرج می‌کند آیا واقعا اصولگرا است؟

وی درباره تغییرات جبهه پایداری ادامه داد: جبهه پایداری تغییری نداشت و به دلیل اینکه در انتخابات مجلس کارها با عجله آغاز شد و این جبهه از اساسنامه ثابتی برخوردار نبود، اساسنامه جدید تصویب شد و اعضا مشخص شدند.

محصولی با بیان اینکه حضور اعضای جدید شورای مرکزی به معنی اخراج و رفتن سایر اعضا نیست، خاطر نشان کرد: شاید دو سه نفر را بتوان گفت که شرایط‌شان اینگونه بوده است اما عموما اینطور نیست.

* واکنش محصولی به سمت جدید الهام در دولت

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره خروج الهام و سخنگویی او برای دولت تصریح کرد: با الهام نیز صحبت شد و نظر وی این بود که بعد از انتخابات می‌خواهد وقت بیشتری را در دولت بگذراند چرا که احساس می‌کرد در آنجا مؤثرتر است از این رو نمی‌توان گفت که اخراجی در کار بود؛ در حال حاضر نیز الهام با جبهه پایداری در ارتباط است.

وی گفت: تمام کسانی که به گفتمان انقلاب معتقدند خواه از خواص باشند یا عوام یا نخبه باشند یا غیر نخبه عضو جبهه پایداری محسوب می‌شوند و ما آنها را از یاران خود می‌دانیم.

*جبهه پایداری نسبت به هرگونه انحراف حساسیت دارد

محصولی درباره مباحثی که درباره ارتباط جبهه پایداری با جریان انحرافی مطرح می‌شود، گفت: این اتهامی است که برای خارج کردن جبهه پایداری از صحنه وارد می‌کنند در حالی که ما بارها نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌ایم و این را موضوع بی‌ارزشی می‌‌دانیم اما برای عدم فرافکنی باید گفت جبهه پایداری نسبت به هرگونه انحراف حساسیت دارد و هر کجا که لازم باشد در قبال آن روشنگری و مقابله می‌کند.

وزیر سابق دولت تأکید کرد: نه تنها جبهه پایداری با جریان انحرافی ارتباطی ندارد بلکه آنها ما را اصلی‌ترین دشمن خود می‌دانند چرا که نمی‌توانند ما را متهم به مخالفت با دولت از آغاز فعالیت آن کنند.

وی درباره اظهارات کوچک‌زاده مبنی بر اینکه اعتقادی به وجود جریان انحرافی ندارد و رابطه این اظهارات با برکناری‌اش از جبهه پایداری، گفت: اینکه ما یک گروه و حلقه را جریان بدانیم درحالی که از عقبه فکری و ایدئولوژی عمیقی برخوردار نباشد قبول نداریم و اگر چنین بگوییم آنها را خیلی به حساب آورده‌ایم.

محصولی ادامه داد: اگر کسی قدرت و امکانات نداشته باشد کسی دیگر به دنبال این گروه نخواهد بود در حالی که اگر این گروه جریان باشد چنانچه قدرت هم در دستشان نباشد افرادی به عنوان سینه چاک در کنار آنها حضور دارند.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و پرشور برگزار شدن آن، خاطر نشان کرد: اگر اصلاح طلبی را تعریف نکنیم دچار خطا شده‌ایم؛ پس از فتنه ۸۸ شاهد بودیم کسانی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند خط خود را با فتنه جدا نکردند.

محصولی در عین حال گفت: همان قدر که اصلاح طلبی برای کشور نیاز است همان قدر نیز اصولگرایی برای کشور لازم است اما باید توجه داشت حضور اصلاح طلبانی در انتخابات مفید است که در گذشته و در فتنه خرابکاری نکرده‌اند که امروز هم طلبکار باشند.

وزیر سابق دولت تأکید کرد: اینکه اصلاح طلبان باید گذشته خود را جبران کنند و صرفا توبه نیز در این راستا کفایت نمی‌کند چرا که باید به صورت قلبی در عمل این را نشان دهند.

وی درباره کاندیداتوری خود در انتخابات و احساس وظیفه در این راستا گفت: تکلیف و احساس دو بحثجداگانه است چرا که خیلی از افراد از این احساس‌ها پیدا می‌کنند.

محصولی در ادامه با بیان اینکه ما از همه نهادهای حاکمیتی از جمله سه قوه حمایت میکنیم، تصریح کرد: این حمایت به معنای غفلت از خطاها و اشتباهات نیست.