به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، ‌ کامران باقری‌لنکرانی چهارشنبه شب در پاسخ به سئوالات طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به اینکه خطر اصلاح‌طلبان را در بحثانتخابات ریاست جمهوری جدی نمی‌بینم، ابراز داشت: اما در بحثشورای شهر این خطر را بسیار جدی می‌بینم و اطلاعاتی هم که دارم حاکی از آن است که خود آنها هم انرژی اصلی را در شورای شهر متمرکز کرده‌اند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی استراتژی اصلی اصلاح‌طلبان را انتخابات شوراها در تمام شهر‌ها دانست و گفت: البته در انتخابات ریاست جمهوری هم تلاش خواهند کرد به میدان بیایند، حرفایشان را بزنند و از فضای رقابت‌های انتخاباتی برای دفاع از عملکرد‌های گذشته خود استفاده کنند و خیلی برای پیروزی وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوند.

باقری‌لنکرانی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با تغییر رفتار احمدی‌ن‍ژاد در سال‌ ۸۴ با احمدی‌ن‍ژاد سال ۹۱ گفت: این موضوعی تاریخی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما مجبور هستیم در بین افرادی که هستند مصداقی را پیدا کنیم، اظهار داشت: نمی‌توانیم که رأی ندهیم، بلکه ما باید تلقی فردگرایی را در ریاست جمهوری از بین ببریم.

اصطلاح «احمدی‌ن‍ژادی» انحراف است

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یکی از انحرافات پیش آمده را به وجود آمدن اصطلاح «احمدی‌نژادی» مثل «کاپشن احمدی‌نژادی»، «وزیر احمدی‌نژادی» دانست و شاقول شدن یک فرد را اشتباه دانست و گفت: اتفاقی که ما باید روی آن کار کنیم، این است که باید این فضا را گفتمانی پیش ببریم و مطالبه از رئیس جمهور آینده را نهادینه کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: در حال حاضر بر روی مصداق کار می‌کنیم و در همین کار اولیه به این نتیجه رسیدم چهره‌هایی غیر از این چهره‌هایی که الان اسمی از آنها برده می‌شود هم وجود دارند که سرمایه کشور هستند و اسمی از آنها نیست.

باقری ‌لنکرانی افزود: به جز افرادی که از سوی جبهه پایداری اسم آنها برده می‌شود، افرادی هستند که ظرفیت دارند که رئیس جمهور شوند و رئیس جمهور خوبی هم می‌توانند باشند و ان‌شاءالله به نتیجه که رسیدیم به موقع هم اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تغییر مدیران اظهار داشت: ما از تعویض مدیران در جایی که ضرورت داشته باشد، تردیدی نداریم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در تبیین گفتمان به اصولی قائل هستیم و بر روی آن تاکید داریم، اظهار کرد: این گفتمان در تعویض مدیریت جایگاه ویژه‌ای دارد و هر کس در این گفتمان نتوانست با خط کلی کار کند تغییر می‌کند.

هاشمی به دنبال نقش آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری است

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی و اقدامات اخیر وی گفت: آقای هاشمی هوشمندانه سعی کرد در این ایام تمام آن نقاطی که می‌توانست انتقادات سنگینی برای ایشان باشد را حل کند.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: هاشمی در ارتباط با دانشگاه آزاد باید پاسخگو می‌شد که بار این کار بر روی دوش دولت افتاد و آقای دانشجو باید پاسخ دهد.

وی افزود: تلاش وافری برای بحثتحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد شد که تاکنون در مجلس به جایی نرسیده است.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ابراز داشت: آقای هاشمی دو فرزندش را که مشکل داشتند گفتند بروند زندان، الان آقای هاشمی بیاید در دانشگاه می‌گوید رئیس مجمع مصلحت نظام هستم، منصوب امام بودم و دو تا از بچه‌هایم را به زندان فرستادم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها و حل کردن این مسئله‌ها با این شتاب ناشی از یک برنامه‌ریزی هوشمندانه بوده است، خاطرنشان کرد: طوری بود که یک عده داشتند ایشان را به این نتیجه می‌رساندند که در صحنه بیاید چرا که رای می‌آورد، عده‌ای دیگر خیرخواهانه ایشان را منصرف کردند و فعلا ایشان اعلام کرده من خودم نمی‌خواهم بیایم، البته در سال ۸۴ هم ایشان اعلام کرد که نمی‌خواهم بیایم و آقای ولایتی بیاید و در نهایت خودشان آمدند.

باقری‌ لنکرانی با اشاره به اینکه نمی‌دانم آقای هاشمی بیاید یا نه گفت: اما برخی از این حرکت‌های پرشتاب و برخی از صحبت‌هایی که ایشان کرده‌اند را در این جهت ارزیابی می‌کنم.

وی تصریح کرد: به هر حال آقای هاشمی اگر خودش هم نیاید میخواهد در انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی جدی داشته باشد و به نوعی سال ۸۸ را جبران کند.