به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، شریف حسینی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و هشدار به سران قوا برای علنی نکردن اختلافات در کشور گفت: با توجه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب ممکن است نمایندگان روز یکشنبه امضاهای خود از طرح سوال از رئیس جمهور را پس بگیرند و به جای آن مسیر تعامل و هماهنگی با دولت را پیش بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهور و اعلام جمع آوری ۸۳ امضا توسط علی مطهری گفت: هیچکس نمی تواند تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهور را اعلام کند چرا که تا لحظه قرائت سوال امضاها کاهش و یا افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد که اعلام تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهور کار اشتباهی است.

حسینی همچنین خبر داد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه در صحن علنی مجلس بیانیه ای در دفاع از سخنان وحدت بخش مقام معظم رهبری و لزوم آرامش فضای سیاسی خواهند داد.

به گزارش مهر، سوال از رئیس جمهور درباره مواردی چون مشکلات ارزی و واردات گندم و خودرو با ۱۰۲ امضا ۱۹ مهرماه تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد و پس از آن هیات رئیسه بررسی سوال را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داد.

پس از بررسی این سوال در کمیسیون مجلس، امضا کنندگان سوال اعلام کردند که از پاسخ نمایندگان رئیس جمهور قانع نشده اند.

اما فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه ای اعلام کرد که ۴۰ امضا از این طرح پس گرفته شده بنابراین از دستور کار مجلس باید خارج شود. درحالی که هیات رئیسه مجلس از جمع آوری امضای مجدد برای این طرح خبر داد.

طبق آئین نامه داخلی مجلس پس از یک هفته از بررسی سوال در کمیسیون تخصصی، درصورتی که این طرح از نظر امضا نصاب لازم یعنی ۷۴ امضا را داشته باشد از سوی هیات رئیسه مجلس در صحن علنی اعلام وصول می شود و سپس رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد برای پاسخ در صحن علنی مجلس حضور یابد.

با این حال علی مطهری یکی از طراحان اصلی سوال از رئیس جمهور روز گذشته اعلام کردطرح سئوال از رئیس جمهور با ۸۳ امضا بار دیگر تحویل هیات رئیسه داده شده و امضا ها قابل پس گرفتن نیست.

وی تاکید کرده است قاعدتا باید این طرح در اولین جلسه علنی مجلس قرائت و به رئیس جمهور ابلاغ شود.