به گزارش افکار نیوز به نقل از خبرگزاری ایونا، این وزارتخانه با مساعدت روزنامه گاردین و به همراه برخی محافل آمریکایی - صهیونیستی تلاش کرده بود ضمن سرپوش گذاشتن بر فساد اخلاقی و جنایت «س - م» در قتل همسر خود، چهره ای مظلوم برای وی بسازد و به بهانه وی، برای اتهام نقض حقوق بشر در ایران سند جعل کند.

اما ابتکار سیمای جمهوری اسلامی در مصاحبه با این جنایتکار و اعتراف صریح نامبرده به روابط نامشروع با مرد دیگر و تبانی با وی برای قتل همسر خود با تزریق آمپول بی هوشی و سپس وصل جریان برق به قربانی، نشان داد که پروژه مشترک گاردین و وزارت خارجه انگلیس اقدامی رسوا و در عین حال ناشیانه بوده است.

به گزارش بی بی سی - شبکه جنجال ساز در این ماجرا - وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای به پخش اعترافات «س - م» واکنش نشان داد و نوشت: ما از پخش این اعترافات نگران هستیم. این بسیار ناخوشایند بود. وکیل او می گوید این اعترافات با شکنجه بوده و ما از این جهت عمیقاً نگران هستیم.

وکیل فرصت طلب مورد نظر بی بی سی پس از بازی در سناریویی انگلیسی و آمریکایی، هم اکنون از کشور گریخته و از دولت نروژ پناهندگی گرفته است. گاردین هفته گذشته مدعی شد با «س - م» که در زندان به سر می برد مصاحبه گرفته است! این اقدام آن قدر ناشیانه و رسوا بود که حتی سایت ضد انقلابی گویانیوز را هم به اعتراض واداشت تا بنویسد «مخاطب با خواندن مطلب منتشره در گاردین با این پرسش روبرو می شود که این مصاحبه چگونه با نامبرده انجام شده است. این وظیفه رسانه است که به مخاطب خود اطمینان دهد آنچه را می نویسد صحت دارد. در مطلب گاردین هیچ اطمینانی برای صحت داشتن آن به مخاطب داده نشده است. رسانه ها قرار نیست اعتبار خود را با انتشار مطالب تأیید نشده به خطر اندازند و فضای اجتماعی را به بیطرفی غلبه دهند.

اما سایت ضدانقلابی روزنت که در جریان مصاحبه با سر کرده گروهک تروریست ریگی سابقه سیاهی از خود برجای گذاشت، از اینکه سیمای جمهوری اسلامی سراغ خانواده س - م رفته انتقاد کرد و نوشت: رفته اند سراغ خانواده وی که افرادی به شدت مذهبی هستند و از چند نفر از آنها علیه او فیلم گرفته اند مبنی بر اینکه وی مرتکب زنا شده و باید مجازات شود. متاسفانه خانواده او می گویند این زن آبروی ما را برده و باید اعدام شود. آنها فشار روانی شدیدی ایجاد کرده اند این کار خطرناک است(!)

رسانه های غربی همواره در راستای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی، از متهمان و محکومان دادگاه های جنایی و کیفری - قاچاقچی ها، آدم کش ها، عناصر شرور و فاسدالاخلاق، تروریست ها و… - حمایت کرده اند بی آن که ذره ای دلسوز این مجرمان باشند.