اردوغان سفیر اسرائیل را دعوت نکرد

افكار نيوز - سفير رژيم اسرائيل به مراسم افطار سفراي خارجي در آنکارا به ميزباني رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه دعوت نشده است.

به گزارش افکار به نقل از پرس‌تی‌وی، نشریه اسرائیلی یدیعوت احارانوت نوشت، سفرای بسیاری از کشورهای خارجی که در ترکیه انجام وظیفه می‌کنند برای شرکت در مراسم افطار دعوت شده‌اند، اما هیچ دعوت‌نامه‌ای برای سفیر اسرائیل فرستاده نشده است.

مقامات ترک این اقدام را واکنشی دیگر به سیاست‌های اسرائیل و به ویژه حمله اخیر نظامیان این رژیم به کاروان کشتی‌های کمک‌رسان به غزه خواندند.

یکی از مقامات وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به این اقدام گفت، اردوغان بار دیگر باعثبالاگرفتن اختلاف میان تل‌آویو و آنکارا شده است و به آن پاسخ داده خواهد شد.

روابط ترکیه و رژیم اسرائیل پس از اجلاس ۲ سال گذشته داووس که در آن اردوغان، شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل را جانی خواند، به تیرگی گرایید و پس از حمله نظامیان اسرائیلی به کاروان آزادی تیره‌تر شد.

کماندوهای اسرائیلی در دهم خرداد(۳۱ مه) در آب‌های بین‌الملل به کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه حمله کردند و با تیراندازی به همراهان این کاروان، دست‌کم ۹ فعال صلح ترک‌تبار را کشتند و ده‌ها نفر را زخمی کردند.

ترکیه خواهان عذرخواهی و پرداخت غرامت از سوی رژیم اسرائیل است اما اسرائیل تا کنون از این کار سر باز زده است.

/ب+