افکار نیوز - پایان سرقت های مسلحانه ۵ تبهکار در اصفهان
رییس پلیس آگاهی اصفهان از شناسایی و دستگیری اعضای باندی که طی سه ماه گذشته مرتکب چندین فقره سرقت مسلحانه در این استان شده بودند خبر داد.

به گزارش افکار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ " حسین حسین زاده " با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه طی سه ماه گذشته در سطح استان تحقیقات وسیعی از سوی مأموران و کاراگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان انجام شد.


وی افزود: در این راستا بررسی های دقیقی بر روی روش کار سارقان و دیگر مشخصات ظاهری آنها به عمل آمد و با توجه به چهره نگاری و اظهارات مالباختگان، تحقیقات علمی و پلیسی کارآگاهان این اداره وارد مرحله ای تازه شد.


این مقام مسئول گفت: از آنجا که استراتژی پلیس آگاهی کاهش فاصله کشف تا وقوع جرم می باشد، به همین منظور با بکارگیری کلیه امکانات و استفاده بهینه از مدارک و مستندات اقدامات لازم جهت پیشگیری از وقوع سرقت های بعدی صورت گرفت.


وی بیان داشت: با اقدامات ویژه پلیس سرانجام یکی از متهمان به نام " جواد _ ث" دستگیر و علاوه بر اعتراف به بزه ارتکابی، دیگر همدستان خود به نام های " احمد و مهدی _ ف " و مهدی _ ق " را معرفی کرد.


رییس پلیس آگاهی اصفهان تصریح کرد: با اعترافات متهم دستگیر شده، " مهدی _ ف " و " مهدی _ ق " دو متهم دیگر این پرونده دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و ضبط شد.


این مقام انتظامی عنوان داشت: در ادامه این تحقیقات کارآگاهان موفق شدند متهم " احمد _ ف " تنها بازمانده این باند را در یکی از شهرستانهای همجوار شناسایی و دستگیر کنند که او نیز با توجه به شواهد و مدارک موجود صراحتاً به همدستی با دیگر اعضاء در سرقت های مسلحانه اقرار کرد.


وی با بیان اینکه تمامی این سارقان غیر بومی بوده و از استانهای همجوار به استان اصفهان آمده بودند گفت: ۶۵ درصد سارقان مسلح که در این استان دست به سرقت های مختلف می زنند از نقاط مختلف کشور وارد استان شده و مرتکب جرم می شوند.


این مقام مسئول، جوان بودن، اعتیاد به مواد مخدر و همچنین بهره هوشی بالا را از ویژگی های بارز این مجرمان بیان کرد.


سرهنگ " حسین زاده " در پایان خاطر نشان کرد: متهمان همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.


/ ب.