به گزارش افکارنیوز به نقل از مشرق، حسین قاسمی فرماندار شیراز به سفرهای خارجی بدون دستاورد برخی مدیران اصلاح طلب استان فارس در سال ۸۲ اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت عدالت محور و مردمی احمدی نژاد، مسئولان به روستاها، مناطق محروم و دورافتاده سفر می‌کنند اما در همین استان فارس و در دولت‌های سابق مدیران و رؤسای ادارات به صورت گروه گروه با عنوان بررسی ساختار کشورهای توسعه یافته و با هزینه‌های کلان به بعضی از کشورهای خارجی اعزام می‌شدند.
وی با اشاره به یکی از سفرهای صورت گرفته در سال ۸۲ ابراز داشت: در سال ۸۲ تعدادی از مدیران دولت اصلاحات با هزینه‌های کلان و با شعارهای دهان‌پرکن «انجام کارهای بزرگ» به کوآلالامپور رفته و به جای بازدید از کارخانه‌ها از کاباره‌های کوآلالامپور بازدید کرده‌اند.
قاسمی با بیان اینکه متاسفانه نگاه برخی نسبت به توسعه استان فارس در مقطعی از زمان نادرست بوده است، بیان داشت: در آن زمان هیچ کس از این آقایان نپرسیده است که بر اساس کدام مدل، راه توسعه از کاباره‌های کوالالامپور می گذر‌د.
فرماندار شیراز تصریح کرد: خوب است مردم این افراد که به اسم بررسی ساختار کشورهای توسعه یافته از کاباره‌ها بازدید کرده‌اند را بشناسند.
وی افزود: انتشار اسامی این مدیران و تصاویر آن‌ها و همچنین اعلام هزینه‌های صرف شده توسط آن‌ها سبب می‌شود تا تفاوت میان دولت‌ها و مدیریت‌ها مشخص شود.
فرماندار شیراز با اشاره به حیف و میل بیت‌المال دو دولت قبل از دولت احمدی نژاد از اسناد کشف شده در این راستا سخن گفت و خاطرنشان کرد: گروهی مامور شده‌اند که ضمن بررسی اسناد گزارش‌های لازم را تهیه کنند و ما نیز آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.
قاسمی به ضرورت شفافیت مسائل در این استان تاکید کرد و گفت: با توجه به لزوم شفافیت در فضای اجتماعی و توجه به این اصل که مردم غریبه نیستند و باید از مسائل و اتفاقات انجام شده آگاه باشند، تصریح کرد: بازخوانی پاره‌ای از قضایای دولت‌های بعد از جنگ در فارس شروع شده است که به طور مستمر نسبت به بیان آن اقدام می‌کنیم.