به گزارش افکارنیوز، کیهان نوشت: مرتضی - ک در مصاحبه با رادیو فرانسه با اشاره به حمایت هاشمی در فتنه سبز گفت: مواضع رفسنجانی پس از انتخابات سال ۸۸ به عقیده من خیلی مهم است چون عملا با سکوت خودش در برابر گفتمان غالب که جنبش را فتنه توصیف می کرد و همین طور با حمایت از روح اعتراض ها و روزنامه های توقیف شده و احزاب سرکوب شده و سران جنبش سبز به شکل غیرمستقیم عملاً چه با سکوت و چه با دیدگاه های مستقیم و غیرمستقیم خودش را در کنار جنبش قرار داد و طبیعی بود که این خوشایند رأس نظام نباشد.

وی با بیان اینکه «به نظر می رسد سر نخ تحولات سیاسی عملاً از دست هاشمی کاهش یافته[خارج شده] است»، شرط نقش آفرینی مجدد هاشمی را موکول به ایجاد بحران در کشور کرد و گفت نیروهای سیاسی سرکوب شده یا به حاشیه رانده شده امیدوارند در یک بزنگاه تاریخی و وضعی که فشارها به حداکثر خود می رسد، نظام سیاسی و مرکز ثقل قدرت در جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که چاره ای جز گفت و گو با به حاشیه رانده شده ها نیست و طبیعی است که در چنین وضعی هیچ کس مثل هاشمی نمی تواند ایفاگر نقش در موقعیت میانه[!؟] باشد؛ او همیشه در این نقش بازی کرده است.

وی با بیان اینکه خاتمی برای مخالفان وضع موجود شخص قابل اعتمادتری است، افزود: اما به نظر می رسد با آرایشی که نیروهای سیاسی در حاکمیت دارند، اگر بنابر گفت و گو و تعامل باشد، این کار در پله نخست از کانال آقای رفسنجانی صورت می گیرد. متأسفانه بعد از اتفاقات سال ۸۸ امکان گفت و گو با رأس نظام منتفی شده است.

عضو پاریس نشین گروهک ملی - مذهبی می گوید «زمانی هاشمی رفسنجانی را پدرخوانده سیاست ایران می دانستند اما حالا دو فرزند او در اوین زندانی هستند و او باید برای ملاقات با آنها به اوین برود». هاشمی بعدازظهر سه شنبه گذشته با مراجعه به اوین، به ملاقات با مهدی و فائزه هاشمی پرداخت.

این همکار گروهک ملی - مذهبی همچنین گفته است: نقش هاشمی رفسنجانی در ساختار سیاسی قدرت بیش از پیش کاسته شده و این ادعایی است که به ویژه پس از حوادثسال ۸۸ با شواهد مختلف قابل اثبات است. هاشمی رفسنجانی به ویژه با حذف از صدر مجلس خبرگان رهبری و در ادامه گرفتن اختیار مجموعه دانشگاه آزاد از او تقریباً به حاشیه رانده شده و یک جایگاه حاشیه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد.

وی ادامه داد: در مورد فرزندان او هم نکته مهم این است که حکم شش ماه حبس تعزیری فائزه هاشمی مثل خیلی احکام دیگر می توانست قابل اجرا نباشد اما اجرای آن معنی دار بود و نشان می دهد که به هر حال رفسنجانی واجد این ویژگی در حکومت نیست که درمورد او تعارفی صورت بگیرد.

یادآور می شود اشاره این عضو گروهک نفاق به لزوم حداکثری شدن فشارها به جمهوری اسلامی برای احیای فتنه سبز و امکان چانه زنی فتنه گران(ساختارشکنان) با نظام، در واقع بازگویی مدلی است که از سوی رژیم های آمریکا و انگلیس با ناامیدی دنبال می شود و این مدل به واسطه مشورت با نمایندگان جریان فتنه در خارج کشور تدوین شده است. درست به همین دلیل هم هست که تلاش ناکام سران جریان فتنه برای بحرانی نشان دادن اوضاع کشور، با بدگمانی مضاعف از سوی مردم و مسئولان و به عنوان حرکتی نیابتی از سوی دشمنان ارزیابی می شود.
نكته قابل تأمل در اين ميان، نگاه ابزاري منافقين به چهره هايي است كه پيش از اين مورد ترور شخصيت همان منافقين قرار گرفته اند اما اكنون به اعتبار لغزش هايشان مورد توجه هستند. منافقين بدين ترتيب مي خواهند با يك تير دو نشان را بزنند. از يك طرف به اعتبار اين افراد، به اصل نظام و انقلاب لطمه بزنند و از طرف ديگر، انتقام گذشته را از اين رجال سياسي بگيرند.