به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، محمد جواد لاریجانی صبح سه شنبه در نشستی مطبوعاتی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به پرسشهای آنان پاسخ داد.


وی در مورد گزارشهای احمد شهید گفت: این فرد گفته است من دو هزار گزارش در خصوص ایران دارم و در سفری سه روزه به ایران این گزارشها را بررسی می کنم. بعد هم گفته من با ۲۰۰ فرد مصاحبه کردم ولی نمی توانم اسامی آنها را ببرم.


وی گفت: این فرد مضحک دنبال سند سازی علیه ایران است. و دارد هزینه می کند تا مخالفان ایران به لندن سفر کنند و به او گزارش دهند. این اقدام او خلاف اصول گزارشگری در سازمان ملل است و اسم آن سند سازی است. این فرد فاقد وجاهت اخلاقی، فنی و قانونی است و اصلا شرایط کار گزارشگری را نمی داند.


رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه ما خلاف گزارشگری نیستیم گفت: ایران دنبال گزارشگری بود. همچنین در جریان سفر بانکی مون به تهران این موضوع را اعلام کردیم و گفتیم سیستم قوه قضائیه ایران باز است و ما مشکلی با گزارشگری نداریم. حتی خانم پیلار هم می خواهند به ایران بیاید و دفتر کمیساریای سازمان ملل را در ایران افتتاح کند.


وی گفت: تاکنون هفت گزارشگر موضوعی از سوی سازمان ملل به ایران آمده اند ولی برخی سوء استفاده کردند ولی همیشه دروازه های ایران بر روی گزارشگران موضوعی باز بوده ولی می خواهیم موضوعات روشن باشد.


دعوت خبرنگاران به مزرعه لاریجانی


محمد جواد لاریجانی در مورد موضوع ادعای زمین خواری و پرونده های قضایی علیه خود گفت: شما بیائید همان مزرعه با من ناهار بخورید تا مفصل با هم صحبت کنیم. ولی باید بگویم که شکایتی از سوی نهادهای دولتی علیه من مطرح شده است و من هم مانند سایر شهروندان از خودم دفاع کردم. در زمین من نه زیرخاکی است و نه ال سی تقلبی!


وی گفت: دادگاه هر حکمی بدهد من قبول می کنم. ما لاریجانی ها در امور کار برادر نمی شناسیم.


وی در مورد پرونده ستار بهشتی گفت: گزارشهای دقیق این پرونده ها به اطلاع ملت رسیده است. مطرح شدن پرونده کهریزک و ستار بهشتی نشان از صلابت قوه قضائیه دارد. در بسیاری از کشورها بسیاری از زندانیان در زندانها کشته می شوند و حتی در زمان بوش این کشتارها قانونی شده بود. من نمی گویم در کشور ما خطا اتفاق نمی افتد ولی مهم آن است که پیگیری شود. ما در ستاد حقوق بشر پیگیری حقوق شهروندان در سطح حقوق بشر هستیم. تشکیلات قضایی تنها نهادی است که کار روزمره اش دفاع از حقوق شهروندانش است. در سال گذشته ۱۰ میلیون پرونده داشتیم.


لاریجانی گفت: حادثه کهریزک و ستار بهشتی برای ما تاسف بار است و با دستور رئیس قوه در حال پیگیری است. مطمئن باشید بدون اغماض هرکس با هر درجه ای مجازات می شود. البته غربیها سوء استفاده کرده اند در حالی که با توجه به زندانهای مخفی که دارند حق اعتراض ندارند.