داماد احمدی نژاد: مذاکره با آمریکا تابو نیست

به گزارشافکارنیوزبه نقل از فارس مهدی خورشیدی ‌آزاد تنها داماد خانواده محمود احمدی‌نژاد است؛ وی هم‌اکنون معاونت امور قوا و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست بیمارستان فیروزآبادی شهرری را بر عهده دارد؛ خورشیدی پیش از این دبیر شورای مشاورین رئیس‌جمهور بود و با توجه به گفته خود برای جلوگیری از ادامه حاشیه‌ها از دولت بیرون آمد.

آنچه در ادامه می‌آید مصاحبه خبرنگار فارس با مهدی خورشیدی است:

فارس: نظر شما درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت مسئولان چیست؟

خورشیدی: ابتدا باید شرایط کشور را سنجید، تحریم‌هایی که در حال حاضر علیه کشور و ملت ایران وجود دارد در نوع خود بی‌نظیر است و ما در یک جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که کاملاً‌ هوشمند است قرار داریم؛ ما هرجا که بخواهیم قرارداد و مبادله‌ای تنظیم کنیم تحریم‌هایی اعمال می‌شود و مبادلات ما را دچار مشکل می‌کنند.

با توجه به آنکه در یک جنگ پنهان اقتصادی قرار داریم که البته مقدار زیادی از آن تاکنون علنی شده است؛ طبعاً آنچه به ما کمک می‌کند در درجه اول اتحاد مسئولان به ویژه در رده‌های بالای نظام است؛ هرچه اتحاد، همفکری و همدلی بیشتر باشد موفقیت ما قطعاً در این میدان جنگ بیشتر خواهد بود؛ در نظام جمهوری اسلامی مبنا، قانون اساسی است و قانون اساسی میثاق ملی و حاصل خون شهداست که وظیفه همه قوا را به صورت مجزا مشخص کرده است که باید تماماً به آن عمل کنند.

تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است؛ فصل‌الخطاب در جمهوری اسلامی نیز مقام معظم رهبری است، جمهوری اسلامی بر مبنای اصل مترقی فقه سیاسی شیعه است و ولایت فقیه فصل‌الخطاب و مافوق همه قواست؛ ولی‌فقیه عادل و مدبر است که سه قوه را اداره می‌کند، بارها مقام معظم رهبری تأکید کردند در این شرایط اختلافات کنار گذاشته شود و تا جایی‌که می‌توانند همدلی باشد و کامل‌ترین تعبیر را ایشان درباره تحریم‌ها ارائه دادند که آن نیز سخنرانی ایشان در بین مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان بود.

پیشنهاد می‌کنم فرمایشات رهبری بازخوانی شود؛ چراکه ایشان درباره تحریم‌ها به صورت مفصل صحبت کردند و وظیفه هر کس را در آنجا مشخص کرده‌اند، البته در اداره کشور اصطکاک‌هایی به وجود می‌آید که مقداری از آنها طبیعی است.

مسئولان نباید عملی را مرتکب شوند که موجبات بروز و ظهور اصطکاک‌هایی شود که خارج از کشور از آنها سوء‌استفاده کنند، همه صاحب‌نظران این اعتقاد را دارند که بهتر از ایشان کسی برای اداره کشور وجود ندارد و ایشان با تدبیر کشور را اداره می‌کنند و اگر به تذکراتشان توجه شود هیچ مشکلی در کشور به وجود نمی‌آید، مردم توقع دارند اختلافات به هیچ وجه داخل جامعه کشیده نشود که دیدید سران سه قوه نیز نامه نوشتند و اطاعت کردند.

*اتحاد اولویت اصلی کشور است

فارس: اولویت اصلی کشور را در حال حاضر چه می‌دانید؟

خورشیدی: ‌ در حال حاضر هیچ چیزی مهمتر از اتحاد نیست ما اگر در جنگ توانستیم موفق شویم به دلیل اتحاد مسئولان بود، ‌ وقتی اتحاد وجود نداشته باشد دل مردم نیز قرص نخواهد بود؛ تنش را باید در محیطی خارج از محیط‌های رسمی حل و فصل کرد و آن را جلوی چشم دوربین‌ها، جامعه و مردم نکشید و در عین حال در فضایی دوستانه و صمیمی به حل مشکلات پرداخت.

*ارتباط خانوادگی‌ام با محسن رضایی سیاسی نیست

فارس: آقای خورشیدی ورود شما به مجمع به چه شکلی بود، برخی آشنایی شما با آقای محسن رضایی را دلیل این امر می‌دانند.

خورشیدی: مدت‌های مدیدی است که بنده با آقای رضایی آشنایی از نزدیک دارم اما ارتباط خانوادگی بنده با آقای رضایی سیاسی نیست و کاملاً عاطفی و اجتماعی است؛ ضمن آنکه سابقه آشنایی پدرم نیز با وی به قبل از انقلاب بازمی‌گردد.

فارس: برخی مسائل مانند دو قطبی بودن احمدی‌نژاد و هاشمی همواره مطرح بوده و ورود شما از دولت به مجمع مسائلی را در ذهن متبادر می‌کرد، آیا شما به این موارد توجه داشتید؟

خورشیدی: اختلاف سلیقه و نظر وجود دارد اما بنده به این شکل فکر نمی‌کنم؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام یک مجموعه مربوط به جمهوری اسلامی است که اعضا و رئیس آن را مقام معظم رهبری منصوب می‌کنند و جزیی از نظام است؛ سران سه قوه، وزرا و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در آن حضور دارند و با دستوراتی که رهبری فرمودند فعال‌تر شده است؛ مجمع ظرفیتی است که نظام دارد و در آن سلایق مختلف وجود دارد و جای بحثکارشناسی، تقابل و تبادل نظر است.

اما درباره تقابل احمدی‌نژاد و هاشمی شاید بنده این دید را نداشته باشم که اگر این تقابل موجبات تضعیف نظام را فراهم کند شرعاً حرام است؛ کسانی که اعتقاد به جمهوری اسلامی دارند و خطوط قرمز نظام را رعایت می‌کنند چرا باید دائماً‌ به یکدیگر توهین کنند و نیش و کنایه بزنند؛ چرا نباید با یکدیگر کار کنند؟

ما نیت‌های متفاوتی نداریم از این روز نباید این مسائل به وجود آید؛ نباید اجازه داد فضا خارج از اخلاق برود؛ نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اخلاق است.

ساختارسازی ما و برخی مشکلاتمان ناشی از این است که با طرد نیروهای قدیمی زبده و با تجربه و نیروهای جدید بی تجربه آمده‌اند و این اشتباه است. ما برای اینکه رشد کنیم باید نیروها را سطح‌بندی کنیم تا تجربه بیاندوزند.

در دولت اصلاحات تفکری وجود داشت که فکر می‌کردند باید همه را عوض کنند. شاید فردی در دولت قبلی وجود داشته باشد اما توانمند، معتقد و متدین باشد؛ آیا مقام معظم رهبری چنین روندی می‌رود؟ خیر اصلاً چنین چیزی نیست.

فارس: سمت شما در حال حاضر در مجمع چیست؟

خورشیدی: معاون امور قوا و شوراها که تنظیم‌کننده روابط بین قوا در مجمع است.

فارس: آیا تاکنون در این زمینه روابطی را داشته‌اید؟

خورشیدی: ‌بله هم با قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و دولت و همچنین از روابط دوستانه قبلی‌ام هم استفاده می‌کنم؛ ما شورای مشورتی قضات داریم که بعضی از طرح‌ها را می‌آوریم ضمن آنکه کمیسیون حقوق قضایی هم مشغول فعالیت است.

در برخی موارد هم ارتباط با نمایندگان مجلس و هیئت‌رئیسه وجود دارد و درباره مباحثمختلف به ویژه مبحثی که در مجمع تشخیص وجود دارد در مورد پیشنهادهای مقام معظم رهبری درباره حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی که الان مطرح است حاصل کار کمیسیون اقتصاد کلان مجمع است که گروه‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند در آنجا ارتباط‌گیری جز ذات کار است.

*به خواست خودم از دولت بیرون آمدم / نمی‌خواستم حواشی ادامه یابد

فارس: چرا از دولت بیرون آمدید؟

خورشیدی: یک دلیل اختلاف‌نظر و اختلاف عقیده با برخی از افراد در دولت بود و دلیل بعدی نمی‌خواستم حواشی بیشتر از آن ادامه یابد و معتقد بودم دولت همچنان باید روند کار و فعالیت خود را ادامه دهد هرچقدر حواشی بیشتر باشد امور مشکل‌تر پیش می‌رود و به خواست خود بنده بود که از دولت بیرون آمدم.

*عناصری در دولت از حذف بنده منافعی می‌بردند

فارس: یعنی چه؟

خورشیدی: عناصری در دولت وجود داشتند که از حذف‌شدن بنده منافعی می‌بردند و حاشیه‌های به‌وجود آمده طی سال‌های اخیر دلیل بر وجود چنین جریانی هست.

*نباید رقابت سیاسی تبدیل به دعوای سیاسی شود

فارس: نظر شما درباره تلاش این جریان برای انتخابات ریاست‌جمهوری چیست؟

خورشیدی: ما دو بحثداریم یک بحثرقابت سیاسی و دیگری تنازع سیاسی و دعوا است؛ برای کسب قدرت طبیعی است که رقابت سیاسی وجود داشته باشد، ما نباید بگذاریم این رقابت سیاسی تبدیل به دعوای سیاسی شود چرا که در آنجا حاکمیت دچار مشکل شده و اقتدار از دست می‌رود و مانند سال ۷۸ و ۸۸ خواهد شد.

چنانچه هر حزب و جریانی در کشور مشغول فعالیت سیاسی باشد برای انتخابات‌های آتی هم برنامه‌هایی دارد و باید مدنظر داشت که حاشیه‌ها متن را خراب نکند که شاهد جریاناتی شبیه انتخابات ۸۸ باشیم. البته با قید آنکه تمام افراد و گروه‌ها و جریانات باید تحت نظر رهبری برای حفظ منافع نظام که حاصل خون هزاران شهید است حرکت کنند.

بعید می‌دانم کسی چنین برنامه‌ای نداشته باشد چرا که در این صورت موجودیتش زیر سؤال می‌رود و قاعدتاً همه باید این برنامه را داشته باشند؛ ما دوست داریم انتخابات آرامی را طی کنیم و مردم هم همین توقع را دارند علت اینکه رهبری تأکید می‌کند دعوا نباشد و اتحاد صورت گیرد به این دلیل است که ما احتیاج به انتخابات آرام در کشور داریم.

نوسانات قیمت و بحثارز و تحریم‌ها وجود دارد، از این رو مردم دیگر حوصله دعوا ندارند از این رو نقل و انتقال قدرت نیز باید در فضای آرامی باشد و خواست مردم نیز همین است؛ امیدوارم انتخابات خوب و آرامی را طی کنیم.

فارس: شما بین این جریان و دولت تفکیک قائل هستید؟

خورشیدی: ممکن است فردی با عقاید و افکار انحرافی در دولت باشد اما دلیل بر منحرف بودن دولت نیست و غالب دولت بسیار زحمت‌کش هستند و کار خود را انجام می‌دهند.

فارس: آقای احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت این دولت تمام نشده است، نظر شما در این زمینه چیست؟

خورشیدی: برداشت بنده این است که هر دولت با یک فکری آمد، سازندگی یا اصلاحات و الان این دولت با یک فکر عدالت‌طلبی روی کار آمد؛ شاید منظور این باشد که این گفتمان ادامه یابد بالاخره هر دولتی بعد از ۸ سال تغییر می‌کند و عقلاً حرف درستی است؛ یقیناً‌ منظور آقای احمدی‌نژاد این است که آن فکر و گفتمان و شعار ادامه می‌یابد و همانطور که رهبری فرمودند این دولت گفتمان و ادبیات انقلاب را زنده کرد.

* این دولت اقدامات بزرگی را انجام داده است

فارس: اما در حال حاضر برخی افراد شعار بازگشت به قبل از سال ۸۴ را مطرح می‌کنند.

خورشیدی: علی‌رغم انتقاداتی که بعضاً کارشناسی است و وارد می‌دانم این دولت اقدامات بزرگی را انجام داده است، که از آن میان می‌توان به بحثهدفمندی یارانه‌ها و سهمیه کردن بنزین که واقعاً نیازهای اساسی کشور بود اشاره کرد؛ سفرهای استانی در هیچ دولتی انجام نشده بود؛ هر دولتی یک نقطه‌ضعف‌ها و نقطه‌قوت‌هایی دارد اما سخت‌کوشی که شخص آقای رئیس‌جمهور داشت شاید در نوع خود کم‌نظیر باشد و ما نمی‌توانیم این مسائل را نادیده بگیریم و مردم هم آنها را نادیده نخواهند گرفت.

*هیچ رئیس‌جمهوری دوست ندارد مردم از وی ناراضی باشند

رئیس‌جمهورها با رأی مردم آمده‌اند و هرکدام آنچه که از دستشان می‌آمده انجام داده‌اند، کسی دوست ندارد رئیس‌جمهور باشد اما مردم از وی ناراضی باشند؛ باید واقع‌‌بینانه نگاه کنیم و نقاط مثبت و منفی را با هم بگوییم، بعضی نقاط مشترک وجود دارد؛ هیچ رئیس‌جمهوری دوست ندارد در دورانش تورم و بیکاری باشد؛ کدام عقل منطقی این را می‌پذیرد.

ما باید فکر کنیم چرا مسائلی وجود داشته که در دوران این سه رئیس‌جمهور حل نشده است و این یک آسیب برای دوره بعد به شمار می‌رود؛ از این رو باید دقت کرد تا در دوره بعد مشکلاتی مثل تورم، مشکلات ارزی بیکاری و …که وجود دارد، حل شود.

باید آسیب‌شناسی و نقد منصفانه داشته باشیم که در دولت بعدی و رئیس‌جمهور آینده این نقطه ضعف مشترک وجود نداشته باشد؛ نباید به دولت‌ها توهین و اقدامات آنها را سیاه کرد چراکه به رأی مردم توهین می‌شود، هر سه این آقایان رأی مردم را گرفته‌اند و نمی‌توان گفت چرا این فرد را انتخاب کرده‌اند، به نظر بنده رسانه‌ها باید به این امر بپردازند چراکه برخی اشکالات مشترک بین همه این دولت‌ها وجود دارد و باید سعی شود نقد منصفانه نسبت به آنها صورت گیرد تا در دوره بعد تکرار نشود.

فارس: به نظر شما خواسته مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از نامزدشان چیست؟

خورشیدی: در حال حاضر آنچه وجود دارد فشار اقتصادی روی مردم است که تحریم‌ها نقش اساسی در آن دارد؛ بالاخره بحثمذاکرات هسته‌ای برای مردم اهمیت دارد، به نظر بنده بحثمسائل اقتصادی و معیشتی و بین‌المللی قطعاً ارتباط خواهند داشت و اینها خواسته‌های مردم است اما اینکه در چه شکل و قالبی بروز و ظهور یابد الان نمی‌توان صحبت کرد چرا که معلوم نیست، اما اینها خواسته‌های به حق مردم است؛ اینکه چگونه بروز و ظهور آید و چه کسی بیاید و شعارهایی بدهد که مردم وی را بپذیرند، مهم است.

فارس: برخی معتقدند جریان انحرافی مانع از اقدامات دولت می‌شود نظر شما در این زمینه چیست؟

خورشیدی: یکی از آسیب‌هایی که شاید ما در دولت‌ها داشتیم این بود که برخی دوست داشتند حرف‌هایی بزنند که بزرگ شوند و در واقع حرف‌های خارج از عرف و چارچوب بزنند و این حاشیه‌ای برای آن دولت می‌شد و در دولت‌های گذشته نیز این آسیب‌ها وجود داشت؛ مثلاً فردی دوست داشت یک حرفی را بزند که خارج از عرف باشد اما برخی نیز اعتقادشان این بوده و بعد وارد کابینه شدند که در هر دو حالت حاشیه است و امیدواریم در دولت بعد این حاشیه وجود نداشته باشد.

فارس: نظر شما درباره رابطه با آمریکا چیست؟ ‌

خورشیدی: رابطه با آمریکا در اختیارات رهبری است و هیچکس نمی‌تواند در این قضیه دخالت کند؛ مقام معظم رهبری نیز از ابتدا عزت، مصلحت و حکمت را مبنای سیاست خارجی قرار دادند، ایشان بحثی را با عنوان کرسی‌های آزاداندیشی داشتند که باید با قدرت به این قضیه پرداخته شود چه در دانشگاه و چه بیرون از دانشگاه؛ مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه آسیب‌شناسی کردند و اخیراً هم مطرح کردند که سران قوا و فرمانده سپاه در دانشگاه‌ها حضور یابند.

در خصوص این بحثو زمان و مکان آن هرکس نظر خاص خود را دارد اما نباید یادمان برود که تصمیم‌گیر نهایی مقام معظم رهبری است چرا که فصل‌الخطاب نهایی با ایشان است و شرعاً، قانونا و عقلاً مقام معظم رهبری تصمیم‌گیر باید باشند.

امروز این بحثدر بسیاری از محافل به ویژه صدا و سیما داغ شده است نباید به این بحثبه عنوان یک تابو نگاه کرد که نباید آن را شکست نظام ما یک پشتوانه ایدئولوژیک و عقبه مردمی و فکری دارد؛ نباید از این صحبت‌ها بترسیم البته نباید توهین کرد بلکه باید حدود را رعایت کنیم و شاید اگر برخی مواقع آسیب دیده‌ایم به خاطر برخی از تنگ‌نظری‌ها و خودمحوری‌ها بوده است.

فارس: برخی معتقدند اگر ما از خواسته هسته‌ای خود کوتاه بیاییم آمریکا دست از تحریم بر می‌دارد.

خورشیدی: خواسته هسته‌ای حق مسلم ماست؛ ما نمی‌توانیم در این مسئله کوتاه بیاییم چرا که اگر در اینجا کوتاه بیاییم در همه موارد باید کوتاه بیاییم.

*ازدواج با دختر احمدی‌نژاد بر اساس آشنایی پدرم و پیشنهاد زریبافان بود

فارس: داماد رئیس‌جمهور بودن چه حسی دارد؟

خورشیدی: ‌ داماد رئیس‌جمهور بودن خوب است به شرطی که هیچگاه این مسائل را قاطی مسائل خانوادگی نکرد؛ خانواده یک نهاد کاملاً مقدس است و هیچ‌چیز جای عشق را نمی‌گیرد؛ بنده همواره سعی کرده‌ام که هرمطلبی وجود دارد تا پشت در خانه باشد.

بالاخره یک فرصت است و آدم باید بتواند از این فرصت بهره‌برداری درست کند و یک محدودیت‌هایی برای خود به وجود می‌آورد و باید به این مجموعه به صورت کامل نگاه شود؛ بنده همیشه سعی کرده‌ام آنچه که به ذهنم می‌آید و وجدانم به من می‌گوید در برابر شخص رئیس‌جمهور انجام دهم؛ یک وقت رابطه من با ایشان پدر و فرزندی است چون بنده تک داماد هستم و ایشان پدر خوبی است؛ البته یک زمان در فضای سیاسی اختلاف سلیقه وجود دارد و نباید این مسائل را بایکدیگر یکی کرد.

فارس: ‌ این ازدواج به دلیل آشنایی پدرتان با آقای احمدی‌نژاد صورت گرفت؟

خورشیدی: بله، آشنایی پدرم و آقای زریبافان پیشنهاد دادند؛ خدا را شکر می‌کنم که همسرم ایده‌آل بنده است.

*رابطه‌ام با پدرم خوب است

فارس: مباحثی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه پدر شما قبلاً از حامیان جدی آقای احمدی‌نژاد بود اما در حال حاضر به این شکل نیست، ارزیابی شما در این زمینه چیست؟

خورشیدی: بالاخره ایشان حرف‌های خود را در مطبوعات می‌زند، هم آقای احمدی‌نژاد و هم آقای خورشیدی پدران من هستند و هیچ فرقی برای من ندارند و به هر دو احترام می‌گذارم. اما در این فضاها این اتفاقات رایج است و حرف‌هایی زده می‌شود اما نباید قاطی مسائل خانوادگی شود؛ بله سردار خورشیدی ابتدا از حامیان بودند اما اکنون از منتقدین هستند که برخی انتقادات پدرم به دولت هم وارد است.

*در کشور حزب به معنای واقعی نداریم

فارس: شما معتقد به کار حزبی هستید؟

خورشیدی: ما در کشور حزب به معنای اصلی نداریم و امیدواریم این مشکل در کشور حل شود چرا که به عنوان یک آسیب در فضای سیاسی به شمار می‌رود؛ حزب برای قدرت مبارزه می‌کند البته در چارچوب شرع و اخلاق؛ وقتی حزب نباشد، جهت‌گیری‌ها مشخص نیست. ممکن است افراد دچار دگردیسی فکری شوند، چرا که حزبی وجود ندارد تا کنترل را انجام دهد و این خود یک آسیب است.

ما جبهه، گروه و تشکل در کشور به ویژه زمان انتخابات زیاد داریم اما حزب سازمان‌دهی شده نداریم و این به نظر بنده آسیب است؛ برخی معتقدند آسیب زیادی دارد و برخی هم نه. البته شاید مردم ما هم با حزب سیاسی به معنای شناسنامه‌دار آن غریبه هستند.

فارس: به نظر شما انتخاب اصلح کیست؟

خورشیدی: نظر و اعتقاد مردم انتخاب اصلح را رقم می‌زند و اینکه فرد مورد نظر به فکر مردم نزدیک باشد و در واقع به شعارهایی که داده پایبند بماند و آنها را عملی کند؛ صداقت داشته باشد و چارچوب و خطوط قرمز جمهوری اسلامی را رعایت کند؛ انتخاب اصلح یعنی خواسته مردم؛ شورای نگهبان تأیید می‌کند و بعد باید دید خواسته مردم چیست؟ در برخی مواقع نظرسنجی صورت می‌گیرد.

فارس: نظرتان راجع به طرح دولت وحدت ملی چیست؟

خورشیدی: بنده به پاسخ‌های قبلی خود باز می‌گردم باید از همه ظرفیت‌های مثبت بتوان استفاده کرد؛ تا کار کشور جلو رود و مشکلات مردم حل شود ما به شخص نگاه نمی‌کنیم؛ باید رئیس‌جمهور بتواند از همه ظرفیت‌ها استفاده کند. در این زمینه ایرادی وجود ندارد اما آن ظرفیت‌ها هم باید بتواند با رئیس‌جمهور منتخب کار کند و در آن چارچوب عمل نماید.

فارس: در دبیرخانه مجمع چه برنامه‌هایی را در دستور کار دارید؟

خورشیدی: آنچه که حضرت آقا می‌فرمایند در دستور کار قرار گیرد در کمیسیون‌های مختلف دبیرخانه، کارشناسان آن را بررسی می‌کنند، سپس در کمیسیون‌های خود مجمع به بحثگذاشته می‌شود، سپس در صحن و در نهایت خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

در حال حاضر نیز بحثکار و سرمایه ملی و اقتصاد مقاومتی محور است که کار کارشناسی دقیقی روی آن انجام گرفته و امیدواریم دورنمای خوبی برای آینده ترسیم کند و مصوبات آن بعد از تصویب مقام معظم رهبری بیرون می‌آید.

فارس: کار با آقای هاشمی چگونه است؟

خورشیدی: آقای هاشمی فرد با تجربه‌ای است؛ بنده با ایشان مشکلی ندارم و اتفاقاً تجربه نو و خوبی بود که از تجربیات ایشان استفاده کنم، سی سال کار سیاسی و سی سال در سطوح مختلف نظام حضور داشتند.

فارس: با توجه به انتخابات پیش رو به نظر شما چگونه می‌توان به فتنه‌ای مانند فتنه ۸۸ دچار نشد؟

خورشیدی: این فتنه در نوع خود بسیار عجیب و پیچیده بود و رهبری در این باره مفصل صحبت کردند. کج اندیشی و سوار شدن بیگانگان در این فضا انتخابات بی‌نظیر و رای ۸۰ درصدی را هم تلخ کرد و تعدادی دچار مشکل شدند. نظام ما دوست ندارد این اتفاقات به وجود آید. آنهایی که مدعی مردم سالاریند باید خط و ربط خود را با فتنه روشن کنند.

انتخابات ۸۰ درصدی برگ زرینی در تاریخ کشور بود و امیدواریم دیگر هیچ گاه اتفاقی مثل فتنه ۸۸ روی ندهد چرا که همه به نوعی در آن حوادثآسیب دیدند؛ انشاالله همه مراقبت کنند تا دیگر چنین حوادثی رخ ندهد.

فارس: کار در بیمارستان فیروزآبادی به چه شکل است؟

این بیمارستان مرجع شهرری است. چرا که بیمارستان ۷ تیر تروما «مرکز سوانح و تصادفات» است؛ این بیمارستان توسط حضرت آیت‌الله فیروز‌آبادی احداثشده است، سپس زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران و زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی مشغول به کار است.

تراز مراجعهکنندگان ظرف ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۵۰ هزار نفر است که آمار پزشکان بیمارستان حدود ۶۰۰ نفر است با وجود اینکه تنها بیمارستان جنوب تهران است متاسفانه مرکز تصویربرداری آنژیوگرافی و ICU و NICU و همچنین زیربنای تاسیسات دچار مشکلات و یا بعضا فقدان چنین مواردی است. البته امید است با آمدن بنده به این بیمارستان و با همکاری و کمک ریاست دانشگاه تا پایان سال جاری بخش عمدهای از این مشکلات مرتفع شود. تا انشاالله بتوانم خدمتی در شان مردم عزیز شهر ری به جا آورده و خدمتی برای آنها انجام دهم.