به گزارشافکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی در حاشیه همایش حجاب و عفاف وزارت دفاع که صبح امروز در دانشکده صنعتی مالک اشتر برگزار شده بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.

وی در خصوص ماهواره‌های جدید از پیشرفت برنامه‌های در دست اجرا برای پرتاب این ماهواره‌ها خبر داد و افزود: وزارت دفاع در تلاش است تا طبق برنامه‌های زمان‌بندی شده این پروژه‌ها را به سرانجام رسانده و در زمان مناسب به اطلاع عموم برساند.

وزیر دفاع هم‌چنین در رابطه با سامانه موشکی مشابه s۳۰۰(باور ۳۷۳) گفت: ساخت این سامانه در دستور کار است و مراحل تکمیلی آن به خوبی پیش می‌رود. هم اکنون ساخت سامانه بومی s۳۰۰ برای اهداف دور برد را دنبال می‌کنیم.

سردار وحیدی در رابطه با تحویل تجهیزات به نیروی دریایی اظهار داشت: با توجه به این که یکی از وظایف وزارت دفاع، تامین تجهیزاتی و تسلیحاتی مورد نیاز نیروهای مسلح است در این رابطه در حوزه زیر سطح، سطحی و اثر سطحی، کارهای خوبی را انجام داده‌ایم که بخشی از این پروژه‌ها به نیروی دریایی تحویل شده و بخش دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک تحویل خواهد شد.

وی از رونمایی دستاوردهایی در حوزه موشکی، دریایی و هوایی در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: همان طور که قرار بود، کاوشگر ایرانی در آینده‌ای نه چندان دور به فضا پرتاب خواهد شد.

وزیر دفاع در پاسخ به باشگاه خبرنگاران از رونمایی موشک‌های پدافند هوایی دوربرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سردار وحیدی در ادامه، با اشاره به پیروزی فلسطین بر رژیم صهیونیستی، آن را سومین پیروزی جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها دانست و تصریح کرد: پس از پیروزی جبهه مقاومت در جنگ ۳۳ روزه که شروع موفقیت‌های آنان بود، در جنگ ۲۲ روزه و سپس در جنگ غزه نشان داده شد که رژیم صهیونیستی برای تسلط مجدد و به رخ کشیدن قدرت نظامی خود فرصت کوتاهی دارد و در واقع قادر نیست در این جنگ‌ها به پیروزی برسد.

وزیر دفاع شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را گوشه‌ای از بن‌بست نظامی این رژیم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به این که رژیم صهیونیستی با تکیه بر قدرت نظامی خود، برای سلطه‌گری تلاش می‌کرد این شکست‌ها بیانگر به بن‌بست رسیدن این رژیم است و طبیعی است که پیروزی‌های جبهه مقاومت در سایر حوزه‌ها تداوم پیدا کرده و تقویت شود.

وي همچنين موضع وزارت دفاع در خصوص نصب سپر موشکی ناتو در ترکیه را همان موضع وزارت خارجه اعلام کرد.