به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، بیرانوند در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در اخطاری مستند به اصل ۱۱۸ قانون اساسی گفت: تشکیل هیات‌ اجرایی با قانون اساسی مغایرت دارد؛ چرا که نظارت انتخابات به عهده وزارت کشور است و اینکه هیات اجرایی تشکیل شود خلاف قانون اساسی است.

علی لاریجانی، رییس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: هیاتی که در این قانون پیش‌بینی شده هیات اجرایی است و نه نظارتی. اخطار شما هم وارد نیست؛ چرا که در جمهوری اسلامی انتخابات توسط مردم و معتمدین هر شهر برگزار می‌شود؛ در واقع وزارت کشور افراد را معرفی می‌کند و با تایید شورای نگهبان این گروه شکل می‌گیرد.

سید ناصر سودانی نیز در اخطار جداگانه‌ای مستند به اصول ۶۰،۵۸ و ۱۱۸ قانون اساسی، تشکیل هیات اجرایی انتخابات را تداخل در کار قوا دانست و اظهار کرد: آنچه در این قانون پیش‌بینی شده با وظایف وزارت کشور تداخل وظیفه خواهد داشت.

لاریجانی این اخطار را نیز وارد ندانست و گفت: ما در شهرستان‌ها این هیات‌ها را پیش‌بینی کرده بودیم و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده بود.

الیاس نادران نیز تشکیل هیات اجرایی انتخابات را مغایر اصول ۵۸،۵۹، ۶۰ و ۶۱ قانون اساسی دانست و گفت: در این اصول ساختار حکومت جمهوری اسلامی و تکلیف هر قوه به صورت مجزا مشخص شده است و تشکیل هیات اجرایی مغایر این اصول به نظر می‌رسد.

رییس مجلس این اخطار را هم وارد ندانست.