افكار نيوز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پرتاب ماهواره "رصد یک" با کاربری تصویربرداری، در نیمه دوم امسال خبر داد.
به گزارش افکاربه نقل از واحد مرکزی خبر، رضا تقی پور پس از جلسه دیروز هیئت دولت، گفت: معمول این است که وقتی همه مقدمات کار از جمله پایگاه پرتاب، پرتابگر، ایستگاههای زمینی، ایستگاه هدایت و کنترل و خود ماهواره آماده شد، آنوقت اطلاع رسانی می کنیم. وی افزود: خود ماهواره یکی از پنج جزء اصلی برای پرتاب ماهواره است که در حال آماده سازی هستیم و بعضی از این اجزاء نیز آماده شده است. وزیر ارتباطات گفت: آزمایشهای پیش از پرتاب، یک فرایند طولانی است که وقتی شروع شد، آنگاه می توانیم درباره زمان پرتاب ماهواره، دقیق‌تر صحبت کنیم. وی افزود: ماهواره " رصد یک " با کاربری تصویربرداری، می تواند برای هواشناسی، شناخت سواحل دریاها، جاده ها، حرکت رودخانه ها و از این دست کاربردهایی که برای مدیریت منابع طبیعی است، مورد استفاده قرار گیرد.

*پهنای باند افزایش می یابد
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد تا قبل از پایان مهر، مرحله نخست توسعه پهنای باند داخل کشور افتتاح شود.
رضا تقی پور افزود: با افتتاح این مرحله، پهنای باند داخل کشور به ۴۷۰ گیگابیت بر ثانیه می رسد. وی گفت: کاربرد عمده این پهنای باند برای شبکه داده ها در داخل کشور شامل آموزش از راه دور، بانکداری الکترونیک و بیشتر کارهای مربوط به دولت الکترونیک است. وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حال فراهم کردن زیرساخت لازم ارتباطاتی درکشور هستیم افزود: امیدواریم در ادامه به جایی برسیم که اعلام کنیم هر کسی در داخل هر میزان پهنای باند بخواهد، می توانیم در اختیارش قرار دهیم. تقی پور مشخصه این پهنای باند را در بخش ارسال اطلاعات دیجیتال اعلام کرد و گفت: این محور توسعه را به عنوان راهبرد انتخاب کرده ایم و در مرحله نخست در حال افزایش ظرفیت آن هستیم. وی افزود: فکر می کنم قبل از پایان سال بتوانیم اعلام کنیم که هیچ محدودیتی برای واگذاری پهنای باند اینترانت در داخل کشور برای هیچ یک از نهادهای درخواست کننده نداریم.

/ب.