ایجاد حساسیت با حذف بخش هایی از قانون انتخابات

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، آرین منش داشتن یک طرح جامع انتخابات مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد نیاز کشور دانست و در ادامه تاکید کرد: تاکنون قوانین انتخابات به صورت مکرر مورد بازنگری قرار گرفته است، اما به صورت زیربنائی اقدامی صورت نگرفته است و فقط نوعی جراحی کوچک در بخشی از قانون بوده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که قانون انتخابات نیازمند لایحه جامع است که از سمت وزارت کشور و براساس تجربیات گذشته و بدور از فضای سیاسی و در یک شرایط آرام مشکلات قانون انتخابات مرتفع می‌شود.

این نماینده سابق مجلس در خصوص وا‍ژه " رجل سیاسی " مندرج در قانون انتخابات گفت: در قانون فعلی برخی کاستی‌ها وجود دارد به طور مثال رجل سیاسی به چه کسی اطلاق می‌شود؟ یا حداقل و حداکثر سن داوطلب مشخص نیست که باید مشخص شود تا دستخوش سلیقه‌های گوناگون قرار نگیرد.

وی با انتقاد از تایید داوطلب ریاست جمهوری توسط ۱۰۰ نماینده مجلس افزود: متاسفانه بخشی از طرح اصلاح قانون انتخابات مغایر با قانون اساسی می‌باشد.

آرین منش همچنین تاکید کرد: بخش‌هایی که در طرح اصلاح قانون انتخابات حساسیت برانگیز است، باید حذف شود.

این نماینده سابق مجلس در ادامه با بیان این‌که جلسات مشترک دولت و مجلس باید در راستای حل مشکلات مردم برگزار شود، اظهار کرد: جلسات مشترک دولت و مجلس اقدامی بسیار خوب و مثبت است.

وی تصریح کرد: به هر حال از آنجایی که بخشی از مشکلات به و جود آمده نیازمند اصلاح قوانین و اعمال دقیق نظارت مجلس بر دستگاه اجرائی است طبعا جلسات مشترک می‌تواند گام مفیدی در جهت کاهش مشکلات اقتصادی باشد.

این نماینده سابق مجلس با بیان این که همه مشکلات اقتصادی کشور ربطی به تحریم‌ها ندارد رفع مشکلات اقتصادی را نیازمند تمهیدات برنامه‌ریزی شده دانست.

آرین منش خاطر نشان کرد: جلسات مشترک دولت و مجلس برای کاهش فشارها و یافتن راه حل مناسبی برای به حداقل رساندن آثار تحریم‌ها بسیار ضروری خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربه‌ای که من دارم بخشی از جلسات مشترکی که به صورت نمادین گاهی از اوقات با حضور مسئولان دستگاه اجرائی و نمایندگان مجلس برگزار می‌شود معمولا خروجی مناسبی را به همراه ندارد و فقط جنبه تشریفاتی دارد.

وی به جلسات دولت و مجلس در کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: جلساتی که به صورت کارشناسی در کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی برگزار میشود قطعا خروجی مثبتی به همراه خواهد داشت.