نمیتوان تأثیرات ایران در منطقه را نادیده گرفت

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱۵ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: این روز به صورت نماد حرکت دانشجویی کشور در تاریخ مبارزات ملت ایران از درخشندگی پرارزشی برخوردار است و عملا این جهت‌گیری تأثیر خود را چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در حرکت تکاملی آن به نحوه شایسته‌ای بر جای گذاشت.

وی افزود: امروز پس از چند دهه مبارزات ضد استعماری ملت‌ ایران به ویژه دانشجویان می‌توان ارزیابی تحلیلی از نتایج آن ارائه کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آمریکا در صحنه بین‌المللی مسیر با فراز و فرود مشخصی را طی کرده است و در افول قدرت شوروی سابق، آمریکا توانست خود را به نقطه اوج قدرت جهانی برساند، اما در مقابل روشنگری انقلاب ملت ایران و شکست‌های پی در پی آمریکا در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین عملا در دوره نزول قدرت قرار گرفته به نحوی که امروز نمی‌تواند دیگر از تک قطبی شدن قدرت در صحنه بین‌المللی سخن به میان آورد و عملا قطب‌های متعددی در صحنه بین‌المللی ظهور یافته یا در تلاش برای پیدا کردن جایگاه هستند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه کشتی شکسته خورده هژمان آمریکا را می‌توان در سخنان اخیر مسئولان آن کشور به عیان مشاهده کرد، تصریح کرد: آمریکا در عرصه منطقه‌ای نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همه رفتارهای خصمانه، صحنه‌‌سازی‌های دروغین و دسته‌بندی‌های منطقه‌ای در برابر ملت ایران، حرکت تکاملی بیداری اسلامی ملت‌ها، دچار حیرت و سرگردانی شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران که در گذشته به عنوان یک قدرت وابسته به آمریکا معرفی و از یک اقتصاد کاملا وابسته، بیمار و دیکتاتوری منفور برخوردار بود، در مسیر مبارزات اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی(ره) به جایگاهی رسید که هیچ یک از قدرت‌های جهانی نمی‌توانند تأثیرات این ملت بزرگ را در منطقه نادیده بگیرند.

وی اضافه کرد: امروز ایران از قدرت علمی و فناوری پیشرفته برخوردار شده است، به طوری که غرب چند سالی است که برای سد کردن این سیر تکاملی علمی، به ماجراجویی در مقابل دانشگاه هسته‌ای و موشکی ایران پرداخته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایران امروز از ظرفیت نیروی انسانی دانش‌آموخته ارزشمند و فراگیر برخوردار است که نمونه آن را در حجم انبوه دانشجویی کشور در رشته‌های مختلف می‌شود سراغ گرفت.

لاریجانی گفت: این سرمایه بزرگ چنانچه در جهت تولید داخلی فعال شود، جهش جایگاه سیاسی امنیتی ایران را در پناه پایدار کردن اقتصاد ملی به موقعیت ژئواستراتژیک می‌رساند، بنابراین باید همه بخش‌های کشور توجه کنند که فرصت مهمی در پیش دارند، شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای برای دیگران و ایران به نحوی است که با ساماندهی اقتصاد مقاومتی، رونق تولید داخل که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند ایران را به یک قطب تعیین‌کننده منطقه تبدیل خواهد کرد و دیگر برای همیشه دوره تهدیدات را پشت سر خواهد گذاشت.

لاریجانی بیان کرد: در مسیر مبارزات استعماری در دو دهه اخیر، با پدیده نوینی در منقطه مواجه شده‌ایم که نقش قطب‌نمای تغییرات خاورمیانه را پیدا کرده است و آن مثلثالماس ایران، حزب‌الله و مقاومت فلسطین است که محور مبارزات ضداستعماری در دهه اخیر ملت‌های مسلمان منطقه است.

وی افزود: با وجود فشارهای زیاد و دسیسه‌های تخریبی که قدرت‌های جهانی و نوکران منطقه‌ای آنها را از قدرت و نفوذ برخوردار کرده است که عملا در ۳ جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۸ روزه غزه ارتش صهیونیستی را دچار شکست کرد و در این ۳ جنگ درخشندگی مثلثالماس مقاومت خاورمیانه به نحوی بود که اینک خاورمیانه جدید را با در پرتو تفکر مجاهدانه اسلام ناب محمدی باید تعریف کرد.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: اینها همه برکات صراط مستقیمی است که امام قدس سره در مدرسه سیاسی خود یعنی استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مبارزه با شیطان بزرگ را به ملت ایران آموختند و دانشجویان، فرهیختگان و برگزیدگان این مکتب فکری هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز باید نتایج این مجاهدت‌ها را در صحنه اقتصادی با همت و اراده قوی در جهت بالفعل کردن استعدادهای درونی کشور و بالا بردن توان تولید به میدان مبارزه‌ای جدید تبدیل کرد که باز هم دانشجویان محور این صحنه مجاهدت اقتصادی هستند.

نماینده مردم قم در پایان یادآور شد: مجلس شورای اسلامی این روز بزرگ را به دانشجویان و همه مجاهدان راه آزادی، استقلال و مبارزه با استعمارگران تبریک عرض میکند و بر ارواح مطهر شهدای دانشجو درود میفرستد.