به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، ‌ علی مطهری که در حاشیه جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار کرد: ‌ مهم‌ترین نقطه منفی این فیلم این است که مساله فحشا و بی‌بندو باری را نهادینه می‌کند و عادی جلوه می‌دهد اما نقطه مثبت آن هم آموزنده بودن این فیلم است و پیام فیلم این است که بی‌بندو‌باری و بی‌توجهی به ضوابط اسلامی در روابط خانوادگی و روابط میان زن و مرد منجر به یک سری فجایع می‌شود.

مطهری در ادامه با بیان اینکه فیلم‌نامه فیلم من مادر هستم دارای نقاط ضعفی است گفت: ‌ در فیلم نامه دختری که بلاهایی به سرش می‌آید بعد خودش مرتکب قتل می‌شود و سپس محکوم می‌شود تقریبا بی‌گناه معرفی شده است در حالی که او هم بی گناه نیست، درست است مشکلات خانوادگی داشته ولی اینکه با یک فرد بیگانه شب را در آپارتمانی بگذراند و آن اتفاقات بیفتد و بعد بگوییم آن دختر بی‌گناه بوده و صرفا پدر و مادرش مقصر بوده اند حرف درستی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: همچنین این فیلم به گونه‌ای جلوه می‌کند که گویی حکم قصاص برای این دختر ظالمانه است و این به نوعی حکم اسلام را نیز زیر سوال می‌برد در حالی که خود دختر نیز مقصر بوده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مباحثمطرح شده در خصوص تغییر پایان‌بندی این فیلم خاطرنشان کرد: فیلم در حال حاضر اکران شده و تعداد زیادی از مردم هم به همین شکل آن را دیده‌اند.

مطهری درباره بررسی‌های کمیسیون فرهنگی در خصوص فیلم من مادر هستم خاطرنشان کرد: کمیسیون تصمیمی راجع به این فیلم نگرفته و هرکس نظر خودش را دارد اما مشکل اساسی و ریشه‌ای در وزارت ارشاد وجود دارد و آن هم این است که فیلم‌نامه‌ها به طور دقیق بررسی نمی‌شود، طرح کلی فیلم سینمایی از ارشاد مجوز می‌گیرد و سپس آنچه ساخته می‌شود چیز دیگری است، بعد هم می‌گویند مثلا سه میلیارد تومان برای فیلم هزینه شده و نمی‌توانیم آن را اکران نکنیم زیرا تهیه کننده باید بدهی‌هایش را بدهد این مشکلی است که به شخص وزیر ارشاد بر می‌گردد و ایشان در این باره مسول است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه معاون سینمایی وزارت ارشاد از طرف رییس‌جمهور انتخاب شده و وزیر دخالتی در این موضوع نداشته ممکن است بگوید معذور است اما این عذر پذیرفته نیست و مجلس ایشان را مسوول می‌داند لذا ایشان باید سر و سامانی به وضع سینما بدهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتراضات اخیر به این فیلم یادآور شد: ما برای نیروهای مذهبی و غیرمذهبی حق اعتراض قائل هستیم، اینکه هر کس حرفش را بزند و صدایش را برساند اشکالی ندارد به شرط اینکه مخل نظم عمومی نباشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه تجمع اخیر مقابل وزارت ارشاد مسالمت‌آمیز بوده یادآور شد: این تجمع از سوی دو گروه برگزار شده و مسالمت‌آمیز بودن آن نشانه رشد اجتماعی مردم است و نشان می‌دهد مردم کم کم قبول می‌کنند نظرات مختلف را بشنوند و هر کس حرف خودش را بزند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان درباره تبعات عدم ارائه به موقع لایحه بودجه سال ۹۲ به مجلس نیز گفت: در این صورت مجلس مجبور میشود بودجه را با عجله تصویب کند که این موضوع آسیبهایی را به کشور وارد میکند اما اگر لایحه را تا آخر آذر هم ارائه کنند ما آن را قبول داریم.