تاکیدرحیمی برحذف روادید بین ایران وقرقیزستان

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی عصر چهارشنبه به وقت محلی در آخرین برنامه از سفر دو روزه خود به کشور قرقیزستان، در دیدار «آلماز بیک آتامبایف» رییس‌جمهور قرقیزستان بر لزوم گسترش تلاش در جهت لغو روادید میان دو کشور تاکید کرد و افزایش رفت و آمد دو ملت را زمینه‌ای برای گسترش روابط در بخش فرهنگی دانست.

وی با اشاره به خودکفایی ایران در اجرای پروژه‌های سدسازی، احداثنیروگاه و توان فنی و مهندسی متخصصین کشورمان در اجرای طرح‌های زیربنایی گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در پروژه‌های سدسازی، اکتشاف و استخراج معادن، ساخت مسکن و احداثراه‌آهن در کشور قرقیزستان فعال شوند.

وی در ادامه پیشرفت و شکوفایی اقتصادی قرقیزستان را خواسته دولت و ملت ایران عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است دانش و تجربیات خود را در اختیار مردم قرقیزستان قرار دهد.

«آلماز بیک آتامبایف» رییس‌جمهور قرقیزستان نیز در این ملاقات با قدردانی از حضور معاون اول رییس‌جمهور کشورمان در اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های، خواستار گسترش روابط و مناسبات میان دو کشور شد.

وی روابط دیپلماتیک تهران - بیشکک را عمیق و رو به گسترش خواند و افزود: قرقیزستان خواهان بهره‌مندی از تجربیات و توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف است.

آلماز بیک آتامبایف ابراز امیدواری کرد سفر آقای رحیمی به بیشکک، فصل نوینی در روابط دو کشور به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی ایجاد کند.