به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سیدحسن موسوی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: ‌این نشست در اصل برای دعای خیر و آرزوی توفیق برای برادر عزیزم ملک‌زاده برگزار شده است از خدا طلب می‌کنم که حضور ایشان را در این جایگاه مبارک کند و تلاش ایشان را مؤثر و قرین خیر نماید.

وی ادامه داد: ‌ موضوع میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره برای دولت حائز اهمیت فراوان بوده و است و حضور برادر بزرگوار مشایی در این جایگاه در سال‌های آغازین دولت احمدی‌نژاد نشانگر جایگاه رفیعی است که رئیس جمهور عزیز برای این مسئولیت قائل بوده است.

رئیس دفتر جدید احمدی‌نژاد تصریح کرد: ‌ در مسیر خدمت‌گذاری به ملت شریف ایران برایم مایه کمال افتخار است که گام جای پای بزرگواری گذاشته و می‌گذارم که زبانم در توصیف آن قاصر است و نمی‌توانم رساتر از رئیس جمهور بگویم که خطاب به ایشان فرمودند: «اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای اندیشه‌ای زلال و عاشق و دلبسته به ارزش‌های الهی و آحاد مردم جهان، عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت‌ها، فردی شایسته، مدیر، مدبر، امین و از جهات گوناگون توانمند می‌شناسم آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه الهی و افتخاری بزرگ می‌دانم.»

رئیس سابق سازمان میراثفرهنگی و گردشگری ادامه داد: این نشانگر جایگاه ممتاز و متمایز ایشان است. در چشم هر دوی این بزرگواران دنیا با همه بزرگی‌اش کوچک می‌نماید و من از این بزرگواران که در نظام جمهوری اسلامی ایران صاحبان روح بزرگ هستند آموخته‌ام که هیچ جایگاه بلندی نباید موجب دوری از مردم و غرور و کبر شود.

موسوی افزود: نباید از مردم فاصله گرفت زیرا شرافت مقاوم و مسئولیت در این نظام در تواضع و مهربانی و با مردم بودن است.

وی تأکید کرد: جایگاه خدمت در جمهوری اسلامی ایران از آن جهت رفیع و خطیر است که آحاد مردم در سایه چتر عدالت به آسایش برسند.

وی ادامه داد: آموخته‌ام کسانی از مردم فاصله می‌گیرند که می‌هراسند در نزدیکی مردم کوچکی آنها نمایان شود. چنین افرادی عیوب و نواقص خود را در پوشش تکبر پنهان می‌کنند.

رئیس سابق سازمان میراثفرهنگی و گردشگری تصریح کرد: من از این بزرگان فرا گرفته‌‌ام که بزرگترین شرافت، پوشیدن لباس خدمت به مردم و در میان آنان بودن است و از خداوند بزرگ طلب می‌کنم که مقام بندگی خود را آنگونه که شایسته می‌داند به ما عطا فرمایند.

موسوی تأکید کرد: جا گرفتن به جای برادرم مهندس مشایی برایم بس دشوار و چه بسا ناشدنی است.