به گزارش افکارنیوز؛ حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با مهر درباره مهمترین اولویت های دولت آینده گفت: رئیس جمهور و دولت آینده باید بزرگترین اولویت‌شان مسائل اقتصادی باشد.


وی با بیان این که اگر دولت آینده نتواند مشکلات اقتصاد جامعه را حل کند در بقیه کارها به جایی نمی رسد، افزود: گرانی و عدم اشتغال که متاسفانه در حال حاضر جامعه ما را با مشکل مواجه ساخته است، زائیده و نتیجه اقتصاد مریض ما است.


نماینده سابق مجلس در تشریح دلایل ایجاد شرایط اقتصادی نامطلوب در جامعه، عدم توجه به تولید و نپرداختن به کارهای تولیدی بویژه در ۲ سال آخر دولت احمدی نژاد را از دلایل ایجاد شرایط اقتصادی نامطلوب در کشور خواند و ادامه داد: در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود که بخشی از درآمد ناشی از اجرا به بخش های تولیدی داده شود، اما نه تنها این موضوع محقق نشد، بلکه نقدینگی زیادی به جامعه تزریق شدو در نتیجه مشکلات تولید افزایش یافت.


حجت الاسلام ابراهیمی افزایش تقاضا به دلیل فوران نقدینگی و کاهش عرضه به دلیل ایجاد مشکلات بسیار در تولید را دلیل ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور عنوان کرد.


وی گفت: متاسفانه سیاست های بالادستی و کلان اقتصادی و همچنین توصیه های رهبری معظم انقلاب برای عمل به آن در راستای شکل گیری پیشرفت اقتصادی از سوی دولت مورد توجه قرار نگرفت تا جاییکه ایشان در سفر خراسان شمالی به این موضوع اشاره کردند و هشدارهایی در این خصوص مطرح کردند.


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد که اگر به دستورات مقام معظم رهبری برای عمل به سیاست های کلان اقتصادی عمل می شد قطعا شرایط اقتصادی ما امروزه اینچنین نبود کما اینکه ایشان در یک هدفگذاری مشخص چندین سال عناوین اقتصادی را به عنوان محور حرکت کشور معرفی کردند.


ابراهیمی تصریح کرد: بی تردید یک بخشی از مشکلات اقتصادی موجود ناشی از تحریم های غیرمنصفانه و ناجوانمردانه غرب علیه کشورمان است.