به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمد‌رضا رحیمی در حاشیه سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در مورد تحریم‌ها و گرانی دارو گفت: اولویت دارو برای ما خیلی مهم است و این هم ربط به گرانی ندارد. کشورهای استکباری ما را تحریم کردند و نفت ما و بانک مرکزی را نیز در این تحریم‌ها قرار داده‌اند. که یک زحمت مضاعف برای ما ایجاد شد.

وی ادامه داد: در ابتدا کارهایمان را کند کردند و تا زمانی که مانند تحریم‌های قبلی تجربه پیدا کنیم و تحریم‌ها را دور بزنیم کمی زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت ارز در کشور قیمت‌ها بالا رفت و گرانی پیش آمد افزود: اما نباید نگران بود چرا که ۹۷ درصد داروها را خودمان تولید می‌کنیم و تنها ۳ درصد داروهای ویژه و خاص وارداتی است. در این راستا وزیر بهداشت برای تهیه آن با قدری مشکل مواجه شد که من در حضور ایشان قول می‌دهم که در آینده این مشکل را نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: آن چیزی که برخی افراد بی‌اطلاع درباره اولویت‌بندی دارو می‌گویند واقعیت ندارد و مطمئن باشید دولت با تمام همت وارد عرصه شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: باید قبول کنیم که مشکل داریم ۳۳ سال است از سوی قدرت‌های ظالم مدام تحریم می‌شویم و این تحریم شدید‌ترین آنها است به تمام بیماران نیازمند و وزیر بهداشت اطمینان می‌دهم که کندی در کار وجود دارد ولی کمبود ارز وجود ندارد.

وی در پاسخ به وجود شایعاتی مبنی بر برکناری وزیر بهداشت گفت: دولت همه را حمایت می‌کند ولی خانم وحید دستجردی را ویژه حمایت می‌کند چون ایشان اولین وزیر خانمی است که وارد وزارتخانه شده و موفق عمل کرده است و من نمره بالایی به ایشان می‌دهم ایشان و همکارانشان گام‌های اساسی در وزارت بهداشت برداشتند و یک بانوی مؤمن و غیرتمند هستند که وزارت بهداشت را به حرکت درآورده است.

وی اضافه کرد: دولت و رئیسجمهوری تلاش خود را در حمایت از خانم دستجردی دریغ نخواهد کرد و نباید به شایعات توجه کرد. خود من هنوز نیامده گفتند فلانی رفت در صورتی که من گفتم تا آقای احمدینژاد هست من هستم و اکنون میگویم تا آقای احمدینژاد هست خانم دستجردی هم هست.