به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، چندی پیش محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی کشورمان در حکمی غلامحسین الهام، مشاور حقوقی خود را بار دیگر به سمت ریاست شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت منصوب کرد.

*سخنگویی با تنها یک نشست خبری

این انتصاب جدید در حالی صورت گرفت که پیش از آن دولت عملا با دو سخنگوی سیاسی و اقتصادی اداره می‌شد که سخنگویی سیاسی را محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور بر عهده داشت و سخنگوی اقتصادی سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی بود.

در این میان تنها حسینی بود که در چارچوب حضور خود در برنامه‌های خبری گوناگون پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود و رحیمی تنها یک بار با حضور تعداد محدودی از خبرنگاران نشست خبری را به عنوان سخنگوی هیئت دولت برگزار کرده بود.

*کشتی اطلاع رسانی را سکان بانی دیگر آمد

طی ماه‌های اخیر ضعف و فترت دولت در پاسخگویی به مسائل و مشکلات موجود در کشور در ارتباط با رسانه‌ها، سبب شد تا شخص رئیس جمهور با تجمیع سخنگوهای دولت بار دیگر این وظیفه را برعهده غلامحسین الهام بگذارد که در دولت نهم این وظیفه را برعهده داشت.

علاوه بر این ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت که پیش از این برعهده «اسفندیار رحیم مشایی» قرار داشت، بار دیگر به غلامحسین الهام تفویض شد تا دستگاه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کشور را سکان‌بانی دیگر بیاید.

*ارتباط بیشتر با رسانه ها

حضور الهام به عنوان سخنگو در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم عملا نشان از اهتمام بیشتر رئیس‌جمهور به ارتباط با رسانه‌ها و پاسخگویی به شبهات موجود در خصوص عملکرد دولت دارد.

با این حال در این میان نگرانی‌هایی وجود دارد که بار دیگر سکوت به عرصه پاسخگویی دولت به رسانه‌ها باز گردد، چرا که وظیفه سخنگویی عملا نیاز به ارتباط نزدیک‌تر با تمام رسانه‌های موجود در کشور دارد.

*خبری از نشست خبری جدید نیست

پیگیری‌های خبرنگار فارس در خصوص اولین نشست خبری سخنگوی دولت با رسانه‌ها نشان می‌دهد که اراده خاصی برای نزدیکی بیشتر دولت با رسانه‌ها وجود ندارد و برنامه جدیدی برای برگزاری نشست خبری الهام تنظیم نشده است.

این درحالی است که با تغییر جدید در آرایش ارتباط دولت با خبرنگاران، انتظار می‌رود که رابطه دولت با رسانه‌ها تقویت شده و پاسخگویی به شبهات موجود در عملکرد دولت بیشتر شود.

*انتظار از الهام چیست؟

غلامحسین الهام به عنوان سخنگوی ماههای پایانی عمر دولت احمدینژاد، وظیفه سختی را برعهده دارد. چرا که هیچگاه فعالیت در چنین مقطعی با مزاج مدیران دولتی سازگار نیست، با این حال و با توجه به تجربه الهام در سمت سخنگویی دولت و ارتباط دوستانه وی با رسانهها این انتظار وجود دارد که در این فرصت پایانی فصل جدیدی از ارتباط بین رسانهها و دولت تعریف شود.