به گزارش افکارنیوز، امیر طاهرخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، در گفت وگو با آنا، درخصوص طرح دولت وحدت ملی گفت: دولت وحدت ملی که توسط هاشمی مطرح شده، الگوی خوبی است که می تواند در غیبت اصلاح طلبان تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی جامعه باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا پیرامون اینکه ورود اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: آنچه مسلم است اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور خواهند داشت و سعی می کنند که با حداکثر توان جلو بیایند اما هنوز کاندیداهایی که مطرح شدند اجماعی روی‌شان نیست.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، در ادامه با اشاره به اینکه استقبال عمومی از خاتمی زیاد است، افزود: بحثخاتمی بحثمهمی است، اگر ایشان حضور پیدا کند اجماع ایجاد خواهد شد و اصول‌گرایان هم این را می‌دانند که خاتمی در انتخابات تعیین کننده خواهد بود، اما فضا طوری پیش می‌رود که آقای خاتمی خودش در انتخابات حضور پیدا نکند.

**مثبت و منفی عملکرد احمدی‌نژاد به حساب اصولگرایان نوشته می‌شود

طاهرخانی در توضیح اینکه عملکرد احمدی‌نژاد به حساب اصولگرایان نوشته می‌شود، افزود: اگر کاندیدای دیگری از جریان اصول‌گرایی بیاید، بهتر از این نمی‌تواند عمل کند، مخصوصا در حوزه اقتصادی، گرچه کارهایی هم انجام شده.

وی تصریح کرد: ما عملا دیدیم که جریان اصولگرایی نتوانست جامعه را از نظر سیاسی و اقتصادی اداره کند و بحران‌های زیادی بوجود آمد، ضمن اینکه در عرصه بین‌الملل هم دستآورد خاصی در پی نداشتیم.

طاهرخانی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود، شیوه اداره حکومت توسط اصلاح طلبان مقبولیت بیشتری دارد، اظهار داشت: از این جهت اگر فضا باز باشد، طبیعی است که حضور خاتمی می‌تواند در انتخابات تعیین کننده باشد و کفه ترازو را سنگین کند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و بین المللی حضور چنین چهره‌ای برای قدرت ایران، هم در عرصه داخلی و بین‌الملل ضروری به نظر می‌رسد.

**چهره‌های زیادی از جریان اصلاح‌طلب، در انتخابات اعلام حضور کرده اند اما اصولگرایان کار خودشان را پیش می‌برند

طاهرخانی خاطرنشان کرد: چهره‌های مختلفی از جریان اصلاح طلب اعلام حضور کردند، ضمن آنکه در جریان اصولگرایی، جریان سنتی اصولگرا کار خودشان را پیش می‌برند.

وی همچنین با اشاره به شیوه حضور دولت در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: احتمالا دولت با چهار کاندیدا در انتخابات حضور پیدا کند.

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد ورود خاتمی به انتخابات نیز اظهار داشت: کار کردن بعد از دولت احمدی نژاد خیلی سخت است، بعد از دولت هاشمی کار کردن آسان بود و بعد از دولت خاتمی هم خیلی آسان‌تر، ولی الان کار کردن دشوار است.

طاهرخانی در پاسخ به سئوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه " آیا ضعف فرهنگی در دولت خاتمی وجود نداشت و فکر می‌کنید عملکرد وی در حوزه اقتصادی دولت اصلاحات، قابل دفاع است "، بیان داشت: اگر ما دولت خاتمی را که سمبل جریان اصلاحات است با دولت احمدی‌نژاد که نماد جریان اصول‌گرا است مقایسه کنیم، در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی موفق تر و مخصوصا در بحث‌های ارزشی، دولت اصلاحات پای‌بندی بیشتری به موازین داشت.
طاهرخانی اضافه کرد: کجا در دولت خاتمی آنقدر نسبت به مسائل فرهنگی و مراجع اهانت صورت می‌گرفت.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال کاندیداتوری مهرعلیزاده در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بیان داشت: چون خود وی دوست دارد در انتخابات شرکت کند من نکته منفی در این خصوص نمی گویم.

وی در همین رابطه افزود: من نمی‌دانم او از کجا حمایت خواهد شد، اما به هر حال اگر این دوستان به همان وظایف سابق خود بپردازند بهتر است تا اینکه بخواهند کشور اداره کنند.

**اگر کسی از طرح وحدت ملی هاشمی استقبال کند، هاشمی هم از او استقبال می‌کند / ما وحدت ملی را تبلیغ می‌کنیم

وی در خصوص ورود هاشمی و تاثیر وی بر روند انتخابات، اظهار داشت: قطعا ورود هاشمی تاثیر گذار خواهد بود ولی وی ورود نمی‌کند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم افزود: هاشمی شاید در مصداق یک کاندیدا وارد انتخابات نشود، ولی اگر کسی بیاید که بتواند دولت وحدت ملی را شکل دهد می‌تواند از حمایت‌های هاشمی برخوردار شود.

طاهرخانی با اشاره به اینکه هاشمی الگوی جامعی را به عنوان دولت وحدت ملی ارائه داده است، عنوان کرد: صلاح همه جریانات سیاسی در آن است که به دنبال تحقق طرح وحدت ملی باشند

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اداره جامعه با سلایق مختلف مقبولیت بیشتری دارد، در همین راستا ما طرح دولت وحدت ملی هاشمی را تبلیغ می‌کنیم.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم در خاتمه ابراز داشت: به نظرم هنوز کاندیداهایی که اصلاح طلبان بتوانند روی آنها اجماع برسند وجود ندارند.