به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: اخیرا چند فایل صوتی مربوط به مکالمات نیک آهنگ کوثر و مهدی هاشمی در فضای مجازی منتشر شده که طی آن مهدی هاشمی گوشه ای از فعالیت های ضد انقلابی خود را برای مجاب کردن نامبرده توضیح می دهد. نیک آهنگ از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با مهدی هاشمی در ارتباط بوده و در خارج کشور نیز - پس از فرار مهدی هاشمی - به تماس با وی ادامه داده است. او می گوید برای مهدی هاشمی روزنامه نگار جور می کرده است. کوثر در عین حال مدعی است که در پی شکایت نفتی فردی به نام هوشنگ بوذری از مهدی هاشمی، مجبور شده ۲۰ فایل صوتی مربوط به مکالماتش با مهدی هاشمی را به دادگاه کانادایی بدهد اما نقشی در انتشار عمومی آنها نداشته و از این بابت متاسف است.
با این حال سایت بازتاب در حمایت از مهدی هاشمی، به کاریکاتوریست فراری نشریات زنجیره ای حمله کرد و اتهاماتی را متوجه وی کرد. نیک آهنگ کوثر در پاسخ این حملات هرچند که مجددا از انتشار فایل صوتی ابراز تاسف کرده، در عین حال می نویسد: داستان گفت وگو و بحثمن با مهدی هاشمی درباره شاکی اش در کانادا به ۴ آگوست ۲۰۱۰ بازمی گردد… به مهدی هاشمی تلفن زدم. مهدی ضمن تکذیب موارد طرح شده علیه حمزه کرمی، گفت که «بوذری[شاکی مهدی هاشمی] برای اطلاعات کار می کند». بعد هم گفت: «برای طائب کار می کند». جالب اینجا بود که می گفت «اطلاعات از بوذری ۱۲ میلیون دلار گرفته، اما الان ماهی ۱۰-۱۲هزار دلار به بوذری حقوق می پردازد». از نظر شما یک جای مساله ایراد ندارد؟ پرداخت ماهی ۱۰ هزار دلار در شرایط فعلی یعنی سالی ۱۲۰ هزار دلار. گیرم بیست سال از دستگیری هوشنگ بوذری گذشته باشد، کل پولی که از وزارت گرفته اگر در طول بیست سال هم ثابت بوده باشد، می شود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار. آدم مغز کدام چهار پا را بخورد که ۱۲ میلیون دلار بدهد و برای همان نهاد، کار کند و ماهی ۱۰ هزار دلار بگیرد تا احیانا بعد از ۱۰۰ سال به پول از دست رفته خودش برسد؟
وی اضافه کرد: در آخرین تماس تلفنی آقای هاشمی با بنده، که با لحن بسیار بدی هم با من حرف زد، معترض و متعرض بود که چرا به ماجرای دست داشتن او در ارسال نامه جعلی رئیس قوه قضاییه به آیت الله خامنه ای گیر داده ایم. من گفتم که او باید کار «تاثیرگذاری جعلی» روی رسانه ها را کنار بگذارد. آقای هاشمی همان جا گفت «حالا که این طور شد، به همه می گویم برای طائب کار می کنی»!
نیک آهنگ کوثر یادآور شده است: چند ماه بعد و درست دو روز بعد از آنکه خبر دیدار دکتر هوشنگ امیراحمدی در لندن با آقای هاشمی را منتشر کردیم، ظاهرا دوستان پاریسی آقای هاشمی بعد از جلسه ای هماهنگی با ایشان، تصمیم گرفتند از طریق «فیس بوک ۲۵ بهمن» و بعد رسانه های سبز، یک نفر را حقوق بگیر معرفی کنند. گفته های بدون سند منسوب به آقای طائب در مدرسه علمیه الهادی در قم خاطرتان هست؟ فایل صوتی اش کجاست؟ تازه وقتی به دکتر هوشنگ امیراحمدی گفتم که خبر دیدار او با فرخ نگهدار و مهدی هاشمی را شنیده ام، تنها موردی را که تکذیب کرد، دیدار با فرخ نگهدار بود. آقای دکتر امیراحمدی در تماسی دیگر تاکید کردند که به مهدی هاشمی در امور درسی کمک می کنند و یک بار هم از طریق مهدی، با دوست لیبیایی فرزند هاشمی، یعنی «سیف قذافی» تماسی تلفنی داشته است.
همکار متواری نشریات زنجیره ای در ادامه این نامه نوشته است: سوای اینکه از زندانی بودن آقای هاشمی در ایران بسیار متاسفم و آرزو داشتم در خارج از ایران و در شرایطی کاملا آزاد به سوال های بی شماری که درباره نحوه بهره برداری از قدرت[…] در معاملات و قراردادها، ماجرای استات اویل و… جواب بدهند… پیش از آن، وقتی آقای هاشمی حرف هایشان درباره میزان سوءاستفاده مالی در سازمان بهینه سازی را چند بار تغییر دادند، تصمیم گرفتم مکالمه هایم با ایشان را ضبط کنم. چرا؟ چون یک بار گفته بودند که «حمزه کرمی ۶ میلیارد تومان سوء استفاده نکرده… دروغه… دروغه… ۲میلیارد بوده». اما بعدا گفتند که ۲۰۰-۳۰۰ میلیون تومان بوده است! احتمالا آقای هاشمی صفرها را خیلی راحت می توانسته اند جابجا کنند.
نامبرده با تکذیب اینکه در ازای دریافت دلار اقدام به انتشار فایل های صوتی یاد شده کرده، نوشت: رسما می گویم که فایل ها را نه به انتخاب خودم، که جبر قانون تحویل داده ام. در عین حال تاکید می کنم که از ماه آگوست بارها در تماس با نوه هاشمی رفسنجانی از او خواسته ام به وکلا تاکید کنند که نوع احضار مرا تغییر دهند تا مجبور به ارائه مدارک نباشم… نویسنده تحلیل، ظاهرا معیارش مالی است و خیال می کند مهدی هاشمی را نیک آهنگ کوثر به مجموعه ای «فروخته» است. وقتی همکار طنزنویسم[ابراهیم نبوی] در فیس بوک خودش این ایده را تقویت می کند، یاد اسب تروایی می افتم که جنبش سبز را به نظام فروخت…
نیک آهنگ کوثر آنگاه با لحنی خبری که از سوی بازتاب حذف شده می نویسد: اگر مهدی هاشمی از من خواسته باشد ببینم چه کسی یا کسانی در تحمیل تحریم علیه ایران اثرگذارترند تا پیام هایی به آنان منتقل شود، و نیز چند بار گفته باشد که تمامی وظایف در خانواده تقسیم شده و هرکسی مسئولیتی دارد، نقش اعضای خانواده در قبال تحریم چه بوده است؟ لطفا تحقیق کنید که آیا چه کسی از او چنین مسئولیتی را خواسته بود؟
وي همچنين خاطرنشان كرد: آقاي مهدي هاشمي در هيچ يك از گفت وگوهايي كه داشتيم، ارتباط قوي اش را با رسانه هاي سبز و افرادي تاثيرپذير در رسانه هاي مختلف كتمان نكرد و حتي در مقابل انتقاد من چند بار سكوت كرد. با عنايت به آنچه در طول يك هفته اخير و رابطه دوستاني از رسانه هاي سبز خارج از كشور با شما ديده ام، آيا مي توان چنين تحليل كرد كه ايشان با رسانه هاي مختلفي در داخل و در خارج مرتبط بوده اند كه پيام ها را به گونه اي كه متناسب با نفع خاندان است منعكس كنند؟