مهر، خسرو دانشجو روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اخباری در خصوص دیدار اعضای شورای شهر با رئیس جمهور به منظور گفتگو درباره جدایی ری، گفت: اعضای شورا حسب وظایفی که بر عهده دارند جلسات متعددی با مسولان در سطوح مختلف برگزار میکنند و در سنوات گذشته نیز به همین ترتیب دیدارهایی با رییس جمهور داشتهاند.

وی ادامه داد: هنوز زمان جلسه پیش رو که شورای شهر درخواست آن را داده، مشخص نشده اما رییس جمهور از دفتر خود خواسته که برای این موضوع وقت تعیین کند.

وی درباره آخرین تغییر و تحولات پیرامون جدایی ری اظهار کرد: پس از صدور رای توقف موقت انتصاب شهردار ری توسط دیوان عدالت اداری، هنوز تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نشده و رای قطعی دیوان صادر نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تصویب لایحه‌ اصلاحیه‌ عوارض ایمنی ساختمان‌ها در شهر تهران گفت: برابر این لایحه میزان سهم سازمان آتش نشانی از کلیه عوارضی که شهرداری تهران دریافت می‌کند از ۱.۳ درصد به ۲ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: به این ترتیب ۲ درصد از عوارض متعلق به شهرداری در مواردی همچون زیربنا، تراکم، تغییر کاربری، پذیره، مازاد تراکم و غیره به حساب درآمدی شهرداری واریز و کل آن برای احداثایستگاه‌های آتش نشانی و خرید تجهیزات ایمنی، در اختیار سازمان آتش نشانی قرار می‌گیرد.

به گفته دانشجو بررسی یک فوریت لایحه ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح جامع و تفصیلی شهر تهران نیز در دستور کار امروز شورای شهر بود که رای نیاورد و این لایحه برای بررسی به صورت عادی، ارجاع شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه تصویب نامگذاری‌های معابر در شورای شهر توضیح داد: اگر درخواستی برای معابر فاقد نام وجود داشته باشد و یا بنا به دلایلی یک شخص یا نهاد درخواست تغییر نام معبری را داشته باشد، به آن رسیدگی می‌شود که در نهایت مرجع نامگذاری کلیه معابر پایتخت، شورای شهر تهران است.

وی تاکید کرد که اگر قرار باشد شهرداری‌های مناطق یا هر مجموعه دیگری راسا در این باره تصمیم بگیرند آشفتگی در سطح شهر ایجاد می‌شود و به همین خاطر شورای شهر به این موضوع ورود کرده است.

دانشجو همچنین درباره برگزاری انتخابات شورایاری محلات توضیح داد: اعضای شورای شهر همواره پیگیر برگزاری به موقع این انتخابات بوده‌اند.

وی با اشاره به نقش شورایاری‌ها در بروز بودن اطلاعات اعضای شورای شهر در سطح محلات و حفظ ارتباط با مردم اظهار کرد: ارتباط چهره به چهره با مردم توسط شورایاری‌ها طبعا می‌تواند اثرات مثبتی در مدیریت شهر داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: وزارت کشور و استانداری اعلام کردند که برگزاری انتخابات عمومی و مراجعه به آرای مردم در قانون اساسی تنها برای موارد خاصی مجاز شمرده شده و قانون اجازه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را نداده است اما در صورت تصویب پیشنهاد یک فوریتی احیای شورایاری‌های محلات، این مشکل قانونی در مجلس برطرف خواهد شد تا انتخابات یاد شده برگزار شود.

وی تاکید کرد: هر زمان که مجلس اجازه برگزاری این انتخابات را بدهد، ما آمادگی داریم که به فوریت آن را برگزار کنیم.

دانشجو درباره اعتراض جمعی از اهالی منطقه پنج تهران در خصوص انتقال یک بیمارستان روانی در محدوده مسکونی خیابان آیت الله کاشانی گفت: برابر قانون بیمارستان روانی نباید در محدوده مسکونی بنا شود اما بیمارستان یاد شده به دلیل قرارگرفتن در مسیر یک پروژه عمرانی ناچار به انتقال شده است. موضوع در دستور کار قرار دارد و با پیگیری شهرداری منطقه پنج و مسئولان به اعتراض مردم رسیدگی و ترتیب پیش بینی فضای دیگری برای این بیمارستان داده می‌شود.