به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، شهروز افخمی نماینده ملکان با اشاره به نشست امشب (یکشنبه شب) مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با رئیسجمهور گفت: در این جلسه ابتدا نمایندگان به طرح مباحثی در ارتباط با مسائل توسعهای استان و همچنین مسائل مدیریتی و مسائل کلان در استان آذربایجان شرقی پرداختند و مسائلی را در این ارتباط مطرح کردند.

وی افزود: در ادامه جلسه رئیس‌جمهور به ارائه مطالبی در ارتباط با مسائل حاکمیتی و وظایف قوای سه‌گانه و اجرای قانون اساسی مطالبی را مطرح کرد و بر تعامل بیشتر میان قوا و اجرای قانون اساسی تأکید داشت.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها موضوع دیگری بود که رئیس‌جمهور در صحبتهای خود به آن اشاره کرد و آنچه که از صحبتهای رئیس‌جمهور برداشت می‌شد که قوه مجریه اعتقاد راسخ بر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها دارد و باید مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: رئیس‌جمهور عنوان کرد که ما حاضریم در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌هایی را که به دولت مربوط می‌شود را پرداخت کنیم و از سوی دیگر توانی برای اجرای این طرح صرف شده که اگر به اجرا در نیاید برای اجرای آن در سالهای آتی باید این هزینه‌ها مجدد صرف شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور در صحبتهای خود از اقدامات کمیسیون اصل نود گلایه‌مند بود که البته اگرچه اقدامات کمیسیون، سؤال و استیضاح ماهیتا مداخله‌جویانه است اما همه اینها بر اساس قانون اساسی انجام می‌شود.

افخمی اضافه کرد: در پایان جلسه نیز نمایندگان سؤالات و مطالبی را در ارتباط با مسائل مختلف مطرح کردند که از جمله آن می‌توان به اجرای پروژه‌های نیم‌تمام و اعطای تسهیلات بانکی اشاره کرد و به علت ضیق وقت تعدادی از نمایندگان سؤالات و مشکلات خود در حوزه استان را به صورت مکتوب به رئیس‌جمهور منتقل کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه از ۱۹ نفر نماینده استان آذربایجان شرقی ۱۶ نفر در جلسه حضور داشتند و دیگر اعضا به دلایل مختلف نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند. البته طبیعیست که در هر جلسه مجمع نمایندگان ۲ یا ۳ نفر از نمایندگان استان حضور نداشته باشند، در این جلسه نیز علاوه بر غائبین تعداد دیگری از نمایندگان نیز با تأخیر در جلسه حاضر شدند.