به گزارش افکارنیوز، صدیقه نصرالهی در گفتوگو با فارس ضمن انتقاد از عملکرد دستگاههای متولی برای بهبود سبک زندگی در کشور، اظهار داشت: رواج استفاده از شبکههای ماهوارهای در کشور موجب شده تا سبک زندگی نیمی از جمعیت کشور بر اساس سبک ایرانی - اسلامی نباشد.

استاد حوزه علمیه کوثر در ادامه سخنان خود افزود: ‌ قصه گویان فرامرزی سعی در تغییر سبک زندگی جوامع دارند و به منظور تحقق اهداف خود، مطابق با امیال نفسانی انسان‌ها قصه گویی می کنند و آنها را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به نمایش می‌گذارند.

وی بیان داشت: باید معارف دینی در قالب‌های قصه‌گویی گنجانده و به کودکان و جوانان کشور عرضه شوند تا در نهایت موجب بهبود سبک زندگی در کشور شود.

نصرالهی در ادامه ابراز داشت: ‌ برداشت از جریان‌های ماهواره‌ای و اینترنتی برخواسته از ‌آموزه‌های دینی نیست.

این استاد حوزه علمیه، فراگیری استفاده از لوازم آرایشی میان جوانان را یکی از نمونه‌های بارز تغییر سبک زندگی در جامعه عنوان کرد.

به گفته وی، ‌ الگوبرداری جوانان از فرهنگ جوامع غربی بسیار مشهود است.

نصرالهی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و متولی دغدغه‌ای برای بهبود سبک زندگی در کشور ندارند، ‌ اذعان داشت: باید دستگاه‌های اجرایی پیش از این برنامه‌های جامعی را به منظور جلوگیری از حرکت جامعه به سمت بهره‌گیری از فرهنگ غرب پیش بینی می کردند.

وی متذکر شد: بهبود سبک زندگی در ابتدا باید در زندگی نخبه‌ها ایجاد شود تا عوام جامعه از این موضوع، ‌ متاثر شوند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با تذکر بر ضرورت تربیت و پرورش دینی نسل جوان، اظهار داشت: در این زمینه باید سعی شود آموزههای دینی با محبت به جوانان آموزش داده شود.