خاتمی: عده‌ای سعی دارند حقیقت فتنه ۸۸ را مخفی کنند

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، آیت الله سیداحمد خاتمی در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت جایگاه ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، گفت: مردم در جریان حماسه ۹ دی، ولایت مداری خود را ثابت و سران فتنه را محکوم کردند.

عضو مجلس خبرگان افزود: عده‌ای سعی دارند با تطهیر جریان فتنه، حقیقت این کودتا را مخفی کنند، در حالی که انحراف سران فتنه از ولایت فقیه بر کسی پوشیده نیست، هرچند مردم ولایت مدار، با بصیرت و بینش، عشق و ارادت خود را در ۹ دی به خوبی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب باشکوه اسلامی ایران، همه طاغوت و تجهیزاتش را در هم کوبید، به گونه‌ای که استعمارگران اگر باور می کردند، چنین انقلابی در پیش است، همه توان خود را در جهت خاموش کردن انقلاب به کار می‌بردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت نگارش کتاب‌های محتوایی پیرامون انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: اگر چه کتاب‌های فاخری پس از پیروزی انقلاب در روشنگری اذهان جوانان، مبانی اسلامی و شناخت توطئه‌های دشمن به چاپ رسیده، اما هنوز اثر شایسته‌ای در بیان جایگاه انقلاب نگارش نشده است.

وی تصریح کرد: طاغوت بیش از ۵۰ سال دین ستیزی، اخلاق ستیزی و مبارزه با عفت را با همراهی استعمار گران شرق و غرب در پیش گرفت و لازم است در خصوص انقلاب و از میان رفتن چنین طاغوتی در جامعه روشنگری شود و حرکت انقلابی امام خمینی(ره) برای جوانان یادآوری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: رمز حقیقی پیروزی انقلاب اسلامی، هدایت‌های سازنده و هوشیارانه امام راحل(ره) می باشد، زیرا ایشان به عنوان ولی فقیه سیل بنیان برافکن طاغوت را راه انداخت و حکومت وابسته به استعمار جهانی را سرنگون کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این میان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روشنگری اذهان نسل جوان نقش مهمی دارند که باید با برنامه‌ریزی دقیق و جامع از این ظرفیت‌های بالنده استفاده کرد.

وی وحدت را تئوری مهم انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: با انسجام ملت مسلمان ایران و وحدت توانستیم به سربلندی و شکوه دست یابیم و این وحدت را با تکیه بر ولایت فقیه از دست نخواهیم داد.

خاتمی با هشدار نسبت به دم زدن برخی‌ها از انتخابات آزاد، تصریح کرد: این جریان در حقیقت پر کردن جدول دشمن است و رهبر معظم انقلاب در این باره تاکیدات فراوانی بر هوشیاری مردم در برابر واژگان انتخابات آزاد داده‌اند که باید در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کسانی که از جریان دم زدن از انتخابات آزاد دفاع کنند، در حقیقت ضد ولایت فقیه هستند و در صددند با چنین شعاری که مورد پذیرش دشمن است، فتنه سال ۸۸ را احیا کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ۲۲ بهمن امسال مدخل انتخابات ریاست جمهوری است، بیان داشت: امسال مردم با تجدید بیعت خود با ولایت فقیه، وارد عرصه دیگری از حضور انقلابی خود خواهند شد و در انتخابات به عنوان تکلیفی مهم، پاسخ کوبندهای به دشمن خواهند داد.