افكار نيوز - معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت از مردم برای کمک به سیل زدگان پاکستان تقاضای مساعدت دارد تا بتواند به یاری مردم مسلمان آسیبدیده این کشور بشتابد.
به گزارش افکار به نقل از ایرنا، محمدرضا رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تصمیماتی اتخاذ شد که امیدواریم دولت و ملت ایران به آسیب دیدگان در پاکستان کمک کنند چرا که کمتر کشوری سیل با این وسعت را به خود دیده است.

رحیمی همچنین از افتتاح شماره حساب ۱۱۲۳ نزد بانک ملی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: از سوی رهبر معظم انقلاب نیز سه نفر از علما شامل حجج الاسلام غیوری، انصاریان و رحیمیان مامور شده اند تا به همراه هیات منصوب از طرف رئیس جمهور به پاکستان بروند.
معاون اول رییس جمهور گفت: امروز رئیس جمهور، آقای نجار(وزیر کشور) و سازمان هلال احمر کشور را در راس یک هیات مامور کرد که به پاکستان اعزام شوند که در آینده ای نزدیک این سفر انجام خواهد شد.
به گفته وی هیات ایرانی متشکل از منصوبین رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری برای بررسی نیازها به پاکستان می‌روند تا پس از بازگشت بخشی از آن نیازها تامین شود.
رحیمی از طرف دولت و ملت ایران به دولت و ملت پاکستان به خاطر سیل بی سابقه که منشا خسارت مالی و جانی فراوان شده تسلیت گفت.
وی با بیان این که پاکستان کشور همسایه بوده و مردم آن نیز مسلمان هستند اضافه کرد: علاوه بر این مشترکات ما با هم همبستگی‌های فرهنگی نیز داریم.
رحیمی با اشاره به این که سیل در پاکستان ۲۰ میلیون نفر را بی خانمان کرده و تعداد قابل توجهی نیز تلفات جانی به بار آورده گفت: خسارت به بخش دامپروری و زندگی عادی مردم بسیار زیاد است.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: تا کنون بیش از ۲۰۰ تن محموله از سوی ایران از مسیرهای زمینی و هوایی به پاکستان ارسال شده است اما این مقدار کمک‌ها کفایت نمی‌کند به همین دلیل پس از آن هیاتی برای نیاز سنجی به پاکستان اعزام شد.

/ ب.