واکنش معاون دستگاه قضا به «انتخابات آزاد»

به گزارش افکارنیوز حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در گفتوگو با فارس با اشاره به مقوله انتخابات آزاد اظهار داشت: سازوکار انتخابات، سازوکاری شناخته شده، تجربه شده و اطمینانآور برای مردم است.

وی افزود: ایران اسلامی تاکنون بیش از ۳۰ دوره انتخابات را برگزار کرده و همین تجربه برای مردم اطمینان‌بخش و اعتماد‌آفرین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما هرگونه سخن، بیان یا استفاده از کلید‌ واژه‌هایی که در روند انتخابات القای تردید کند، در جهت خواسته دشمن برای غیرآزاد جلوه دادن انتخابات معنا می‌‌کنیم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در این ۳۰ دوره‌ای که انتخابات برگزار شده و جریانات مختلف سیاسی مجری آن بودند، شاهد بودیم کسی که از صندوق‌های رأی بیرون می‌آمد، نقطه مقابل جریان مجری انتخابات بود و این خود نشان می‌دهد که انتخابات کاملا آزاد برگزار شده است.

رئیسی هشدار مقام معظم رهبری را در خصوص انتخابات آزاد را هشداری دقیق و درست خواند و گفت: آنچه که فتنه‌گران بعد از انتخابات باشکوه و مثال‌زدنی سال ۸۸ انجام داده‌اند، می‌خواستند سبب ایجاد تردید نسبت به اصل انتخابات در دل مردم شوند و این ظلم نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه در همه انتخابات شخص منتخب ممکن است مورد تأیید همه مردم نباشد، بیان داشت: آنچه که فتنه‌گران در سال ۸۸ انجام دادند و ظلم به نظام محسوب می‌شود، ایجاد تردید ایجاد نسبت به اصل انتخابات بود که گناهی نابخشودنی است که آنها مردم را نسبت به اصل انتخابات دچار تردید کردند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: اگر دشمن امروز نیز کلید واژه انتخابات آزاد را به کار می‌برد و می‌گوید که در ایران انتخابات آزاد نداریم، مصداق بیاورند و بگویند کدام کشور منطقه به اندازه ایران انتخاباتش آزاد و سالم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: کلید واژه انتخابات آزاد نباید مورد استفاده دوستداران انقلاب، نظام و ارزشهای انقلاب قرار گیرد.