افكار نيوز - مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: هم اکنون ۲۰۰ هزار صندلی خالی در همه دانشگاه های کشور وجود دارد که این امر به علت رقابت میان رشته ها و خالی ماندن ظرفیت برخی رشته ها که درخواست کننده زیادی ندارد ایجاد شده است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، حسن مسلمی نائینی افزود: باید برای جلوگیری از رفتن برخی از دانشجویان به خارج از کشور رشته هایی که متقاضی بیشتری دارد توسعه داد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از رشته ها درمقطع کاردانی نیز با استقبال کمتری مواجه هستند، ‌گفت: بسیاری از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند در رشته های پر متقاضی چون حقوق، رایانه، معماری و حسابداری تحصیل می کنند.
مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: با صدور مجوز ایجاد این رشته ها در دانشگاه های بیشتر این گروه از دانشجویان می توانند در کشور ادامه تحصیل دهند.
مسلمی نائینی با اشاره به جمعیت ۳ و نیم میلیون نفری دانشجویان کشور، گفت: اگر رشته هایی مخاطب لازم را درمیان علاقه مندان به ادامه تحصیل ندارد لازم نیست مجوز پذیرش دانشجو در آن رشته ها صادر شود و می توان مجوزهای صادر شده را نیز لغو کرد.
وی افزود: هر دانشگاهی نیز که توانایی لازم را برای ایجاد و توسعه این نوع رشته ها حتی در کوچکترین شهرستان ها دارد، لازم است برای دریافت مجوز مربوط اقدام کند.
مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به علت خالی ماندن بخشی از ظرفیت دانشگاه های غیرانتفاعی به آنها زیان زیادی وارد می شود، گفت: اگر این دانشگاه ها شرایط لازم از جمله استادان، اعضای هیئت علمی و تجهیزات مورد نیاز را دارند و برای ایجاد رشته های پر مخاطب تلاش کنند، با جذب دانشجویان بیشتر می توانند مشکل خود را نیز حل کنند.

/ ب.