ممکن است کاندیدای نهایی ما، از بین اعضا نباشد

به گزارش افکارنیوز به نقل از خراسان، رييس ستاد انتخاباتي ائتلاف سه گانه اصولگرايان شامل حدادعادل، قاليباف و ولايتي که پيشتر با نام ۱+۲ شناخته مي شد صبح روز گذشته درنشستي خبري در خبرگزاري تسنيم به سوالات گوناگون خبرنگاران در خصوص اين ائتلاف انتخاباتي پاسخ داد و در بخشي از اين نشست اعلام کرد : سه عضو اين ائتلاف براي انتخاب يک فرد توانمند و صالح که بتواند آراي عمومي را جذب کند پيمان بسته اند؛

حال این فرد از میان خود آنها باشد یا از میان گزینه های دیگر. به گزارش خراسان حسین مظفر در پاسخ به سوالی درمورد نحوه انتخاب کاندیدای نهایی این ائتلاف با بیان اینکه مهمترین سوال و دغدغه ما هم همین مکانیسم انتخاب فرد شایسته است افزود: ما در این زمینه کمیته ای تشکیل داده ایم به نام کمیته نظرسنجی و جلساتی هم داشته ایم و در نظر داریم تا نظرات مردم را بگیریم و طبق آنها تصمیم گیری کنیم.

وی نظرسنجی را یکی از مهمترین فاکتورها برای این کار دانست و گفت: البته اینکه چه نوع نظرسنجی، با چه محتوا و در چه زمان هایی صورت گیرد نیز مهم است و نهایتا نتیجه این نظرسنجی در یک شورا ارزیابی شده و تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه گانه اصولگرایان همچنین در مورد امکان اضافه شدن افراد تازه به این سه نفر نیز اظهار داشت: این ائتلاف امادگی تفاهم با همه اصولگرایان را دارد و با توجه به زمینه های بالای جذب رای مردم که در خود می بیند اماده است تا زمینه رابرای افرادی که وارد عرصه کاندیداتوری می شوند فراهم سازد. وی با بیان اینکه " این ائتلاف دارای مزایایی است "، گفت: این ائتلاف تاکیدی بر این مساله ندارد که فقط از میان اعضای خود کسی را انتخاب کند.

این ائتلاف با توجه به مکانیزم هایی که در نظر دارد، از بین کاندیداهای خود یا سایر نامزدها که دارای شایستگی لازم باشند گزینه نهایی خود را معرفی می کند و سپس تمام ائتلاف در جهت حمایت از آن فرد بسیج می شوند. رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه گانه اصولگرایان در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خراسان مبنی بر اینکه چه ضمانتی وجود دارد تا همچون سال ۸۴ اعضایی که به عنوان نامزد نهایی برگزیده نشدند برخلاف توافق خود عمل کنند گفت: در این جا سهم خواهی مطرح نیست و اعضا آمادگی عبور از خود را دارند و به همین جهت نمی توان در ضمانت اجرایی این سازوکار تردید ایجاد کرد.

مظفر از وجود میثاق نامه ای جدی میان حداد عادل، ولایتی و قالیباف خبر داد و تصریح کرد: این سه نفر قبول کرده اند تا بدون سهم خواهی و برای رضای خدا نسبت به معرفی فردی که هم شایستگی های لازم را دارد و هم امکان جذب آرا را دارد تلاش کنند و ظرفیتهای خود را به این مسیر سوق دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خراسان در مورد اظهارات آیت الله یزدی در مورد اینکه افرادی که انتخاب نشدند در دولت آینده مشارکت خواهند داشت با بیان اینکه این الزامی نیست اما خارج از انتظار هم نخواهد بود اضافه کرد: حتما ممکن است این اتفاق بیفتد و کسانی هم که نامزد نمی شوند اما توانمندی هایی دارند ممکن است در دولت یا سایر قسمت های اجرایی مسئولیت کسب کنند اما اینها به عنوان سهم خواهی تلقی نمی شود و مهم این است که این ائتلاف هم برای معرفی نامزد واحد تشکیل شده و هم برای تقویت کارآمدی دولت آینده؛
قرار است تا ائتلاف با بقای خودش در معرفی اعضای کابینه برای تقویت دولت بعدی تلاش کند.

سخنگوی ائتلاف سه گانه اصولگرایان همچنین با اشاره به اینکه دغدغه های مردم از جمله دغدغه های معیشتی برای این ائتلاف مهم است و ما بر آن تاکید داریم، اظهار کرد: برنامه این ائتلاف، ناظر بر حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم خواهد بود. نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در مورد سخنان اخیر عسگر اولادی نیز گفت: عسگر اولادی از شخصیتهای اصیل انقلاب اسلامی است که در باره فتنه اظهار نظر شخصی خودش را مطرح کرده و به نظر می رسد منصفان جامعه هم برداشت توطئه آمیز یا تطهیر فتنه را نمی کنند.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگر خراسان در مورد احتمال تاثیر گذاری بزرگان و گروههای مرجع اصولگرایان از جمله جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در انتخاب نامزد نهایی ائتلاف، تاکید کرد: همانطور که گفتم بحثنخبگان مورد توجه ائتلاف است. ائتلاف اصولگرایان برای به وفاق رسیدن اصولگرایان از گروه های مرجع اعم از جامعه روحانیت و جامعه مدرسین استفاده و با آنها مشورت خواهد کرد؛ البته باید گفت که در نظام ما انتخابات آزاد بوده و دستوری به صورت از بالا به پایین نیست. همیشه در انتخابات ما از پایین به بالا نامزدها مشخص شده اند لذا اینکه گفته شود نامزد نهایی با توصیه دیگران انتخاب می شود درست نیست.

فارس: حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: نامزد جبهه پیروان به «ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت» معرفی می شود.

فارس: جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۲ زمان آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

تسنیم - حسن سبحانی یکی از نامزد های مطرح انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی تفصیلی با تسنیم تاکید کرد: سیاست های هر ۳ دولت سازندگی، اصلاحات و مهرورزی متناسب با شرایط کشور نبود.

فارس - کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: در مورد نامزدی ام در انتخابات همچنان در حال بررسی شرایط و مذاکره با دوستان هستم.

فارس- کامران باقري لنکراني سخنگوي جبهه پايداري گفت:اين جبهه تقريباً به فهرست کوتاه شده و سه نفره اي از کانديدا رسيده است که اين جبهه بين اينها انتخاب مي کند. اينکه چه خواهيم کرد بستگي به مقتضيات دارد. اگر مقتضيات به همين صورت باشد، جبهه پايداري کانديداي خود را معرفي خواهد کرد.