به گزارش افکارنیوز، مایکل مان، سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتوگو با ایسنا با بیان این ادعا که "چون ایران پیشنهاد برگزاری مذاکرات در ۲۸ و ۲۹ ژانویه را در استانبول نپذیرفت ما تاریخهای جدیدی را در ماه فوریه پیشنهاد دادیم"، افزود: ما از ماه دسامبر (تاکنون) تاریخها و مکانهای مشخصی را پیشنهاد دادهایم. مایوسکننده است که تاکنون نتوانستهایم در زمینه ملاقاتمان به توافق برسیم.

سخنگوی اشتون در ادامه با بیان این که طرف ما در زمینه تاریخ و مکان مذاکرات انعطاف‌پذیری نشان داده است، مدعی شد که ایران مرتب شرایط جدیدی را مطرح کرده است که شبیه به تاکتیک‌های تاخیرانداز به نظر می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به گروه ۱ + ۵ گفت: کشورهای عضو گروه ۳ + ۳ همچنان امیدوارند به زودی در زمینه دور بعدی مذاکرات به توافق برسند تا بتوانند بار دیگر روی اصل موضوع تمرکز کنند.

به گزارش ایسنا با وجود آمادگی ایران برای برگزاری مذاکرات ۱ + ۵ در تاریخ توافق شده در ماه ژانویه، هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون، جمعه شب هفته گذشته(۶ بهمن) در تماسی تلفنی با علی باقری، معاون سعید جلیلی اعلام کرد که ۱ + ۵ آمادگی لازم برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه را ندارد و تاریخ جدیدی در این گفت‌وگو برای ماه فوریه پیشنهاد کرد.

علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در این گفتوگو با تاکید بر آمادگی ایران برای انجام مذاکرات با ۱+۵ از طرف مقابل خواست تا به تاریخ توافق شده برای برگزاری گفتوگوها در ماه ژانویه پایبند باشد.