احمدی نژاد: امام اراده مردم را اصیل می‌شناخت

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، محمود احمدینژاد پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام(ره) مردی از جنس آسمان، انبیاء و احیاکننده راه آنان بود، گفت: حضرت امام(ره) ادامه دهنده مسیری بود که پیامبران و پیامبر عظیمالشان اسلام در برابر بشریت قرار دادند.

وی همچنین با بیان این‌که دهه فجر دهه پیروزی نهضتی عظیم است که امام(ره) آن را رهبری می‌کردند، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب ما، پیروزی انسان و اندیشه الهی بر شیاطین و چسبندگان بر زمین بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حقیقت انقلاب ما، انقلاب انسان و بازگشت انسان‌ها به حقیقت خود بود که وقتی اتفاق افتاد، طوفانی از امواج انسانی و اندیشه‌های الهی در جامعه بشری به راه افتاد و ملت‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که وجود حضرت امام(ره) یکپارچه نور و هدایت بود، گفت: اندیشه ایشان همان صراط مستقیمی بود که پیامبران برای انسان‌ها ترسیم کرده‌اند.

وی افزود: حرکتی که امام(ره) ۳۴ سال قبل آغاز کرد به فضل الهی علیرغم همه طراحی‌های شیاطین امروز پرفروغ و روشن‌تر و شفاف‌تر در ایران و عالم پیگیری می‌شود و می‌درخشد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که نام امام(ره) در اندیشه همه عدالت‌خواهان، آزادی‌خواهان و محرومان و نوع انسان جاودانه است، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که ما را در این عصر آفرید و فرصت تنفس در فضایی به ما عنایت کرد که امام(ره) آن فضا را ترسیم کرد و به واسطه عشق به امام خمینی(ره)، ما را در مسیر رشد و کمال و حیات حقیقی انسان قرار داد.

رییس‌جمهور ضمن این‌که دهه فجر را بزرگ‌ترین هدیه به ملت ایران دانست، گفت: این دهه زمان بازنگری و مرور حقیقت انقلاب، مسیر طی نشده و یادآوری آرمان‌هایی است که باید دنبال شود.

وی با بیان این‌که همه وجود امام(ره) در کنار محرومان و غمخواران بود، گفت: امام(ره) برای خود دنیایی‌اش هیچ حسابی باز نکرده است و هیچ جیبی ندوخته نبود و اصلا جیب نداشت.

احمدی‌نژاد گفت: امام(ره) محو خدا و ارزش‌های الهی و عاشق فداکاری برای آنها بود و همیشه مردم را گرامی می‌داشت و اراده مردم را در پیشبرد کشور اصیل و به رسمیت می‌شناخت و به مردم میدان می‌داد و مردم پس از چندصد سال حاکمیت خودخواهان حقیقت خود را شناختند و هویت خود را باز یافتند و عزت پیدا کردند.

رییس‌جمهور افزود: امام(ره) آمد تا به همه بشریت عزت و همه آنها را نجات دهد. مرز نگاه امام(ره)، بشریت بود و فارغ از همه تعصبات حتی تعصبات مذهبی گام برمی‌داشت و برای دفاع از حقوق مردم مرزی نمی‌شناخت و در نگاه او، مردم طبقه‌بندی نداشتند و یک طبقه دارای ارزش نبود و همه مردم در نزد او محترم و عزیز بودند.

وی گفت: ‌ یاد امام(ره) گرامی است و او زنده است و هر روز که می‌گذرد زنده‌تر می‌شود و ما امیدواریم آرمان بلند حضرت امام(ره) جامعه بشری را به حاکمیت جهانی عدالت برساند و اتصال اندیشه مردم با تنها حقیقت جاری در هستی یعنی امام زمان(عج) و رسیدن به حکومت او هر چه زودتر محقق شود.

احمدی‌نژاد افزود: امروز اندیشه امام(ره) که اندیشه مهدوی، حسینی و جهانی و حاکمیت عدالت جهانی بود، به سرعت همه جان‌ها را تسخیر می‌کند و عشق و اراده ملت به سمت و سوی این نشانه‌ای که امام(ره) از خود گذاشت روانه می شود.

وی خاطرنشان کرد: خادمان ملت در دولت تا لحظه آخری که افتخار خدمتگزاری داشته باشند، از راه و اندیشه و مسیری که حضرت امام(ره) ترسیم کرده است، ذرهای فروگذار نخواهند بود.